וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת יש"ע: "נעודד בעלי היתר לבנות מיד"

26.9.2010 / 6:00

מועד הקפאת הבנייה יסתיים ב-12 בלילה והמתנחלים מתכוננים לחידוש הבנייה. "לא יהיו מצעדי טרקטורים, אבל נחזור לבנות", אמרו ראשי המתנחלים. לפי הערכות כאלפיים מתנחלים מחזיקים באישור בנייה

"לא יהיו מצעדי טרקטורים ביישובים, אבל אנחנו נחזור לבנות", כך אומרים הבוקר (ראשון) ראשי הנהגת המתנחלים, 24 שעות לפני סיום מועד הקפאת הבנייה. המתנחלים ממתינים בציפייה דרוכה ל-12 בלילה, המועד בו פג הצו עליו חתום אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי וראש המנהל האזרחי תא"ל יואב מרדכי. אולם הם גם מחכים למוצא פיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וממתינים לשמוע האם יכריז בקולו על המשך הבנייה ביהודה ושומרון.

"אנחנו נעודד כל מי שיש לו היתר בנייה ביד להתחיל לבנות מיד", אמר ראש מועצת יש"ע דני דיין, "מהסיבה הפשוטה שאיננו יודעים מה ילד יום. בניגוד לשמועות, המתנחלים אינם צבא, ויש זוגות שאינם יכולים לבנות כבר ביום שני מסיבות רבות, אבל אנו מקווים שמי שיש לו היתר בנייה יתחיל לבנות כמה שיותר מהר, ואנו נסייע". על פי הערכות, מספר המתנחלים המחזיקים היתר בנייה ואינם זקוקים לאישורים נוספים על מנת להתחיל לבנות עומד על כאלפיים, ועל פי הערכות כמה מאות יחלו בבנייה בימים הקרובים, מרביתם לאחר החג.

היום יקיימו המתנחלים שני אירועים המוניים בהם יכריזו על סיום ההקפאה. באירוע הראשון שיתקיים בקרית נטפים שבשומרון תונח אבן פינה לגן ילדים, ואילו לאחר מכן יתקיים אירוע המוני ביישוב רבבה. עם זאת הם ימתינו למחר בבוקר על מנת להתחיל בבנייה עצמה. יש לציין כי מבחינת המתנחלים ההקפאה מסתיימת כבר היום בשש בערב, שכן לפי התאריך העברי המתחלף לאחר תפילת ערבית, זהו מועד סיומם של עשרה חודשי הקפאה, לעומת חצות, סיום המועד לפי התאריך הלועזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully