וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי פתח וחמאס הודיעו על חידוש שיחות הפיוס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.9.2010 / 15:31

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ומשלחת מטעם פתח נפגשו אתמול בדמשק וסללו את הדרך לחידוש שיחות הפיוס בין הצדדים, אחרי כשנה של הפסקה

בדרך לפיוס? לאחר שאתמול נפגש ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, עם משלחת של פתח בראשות חבר הפרלמנט מטעם הארגון עזאם אל-אחמד, הודיעו היום (שבת) פתח וחמאס כי הם מחדשים את שיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות. זאת לאחר שלפני מספר חודשים חתם פתח על הסכם הפיוס שגיבשה מצרים אולם חמאס נמנע מלעשות זאת בטענה שיש לו מספר הסתייגויות מהסכם הפיוס שגובש.

לאחר הפגישה שהתקיימה אתמול בדמשק והוגדרה "חיובית וידידותית" סוכם להמשיך בפגישות בין נציגי הארגונים במסגרת הניסיונות להגיע לפיוס. הפגישה ארכה שלוש שעות ובסופה נמסרה הודעה לפיה הסכימו הצדדים להמשיך במגעים במטרה לסיים את הפילוג בין פתח לחמאס. "הצדדים דנו בנקודות המחלוקת שבהסכם הפיוס שגיבשה מצרים. סוכם להמשיך בפגישות ולדון במחלוקות במטרה לגבש הסכם", נמסר.

מטעם פתח נכחו בפגישה עזאם אל-אחמד, סמיר רפאעי וסחר בסיסו ומטעם חמאס נכחו משעל, סגנו מוסא אבו מרזוק וחברי הלשכה המדינית של הארגון עיזת א-רישק ומוחמד נסר. במקביל דיווחו מקורות מצרים לאתר המזוהה עם חמאס כי בקרוב צפויה להתקיים פגישה בין משלחת של בכירי חמאס לבכירים מצרים על מנת להתעדכן בפגישות בין פתח לחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully