וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א דחתה הצעה לפיקוח על הגרעין הישראלי

פנחס וולף

24.9.2010 / 15:12

מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הצביעה נגד ההחלטה הקוראת לישראל להצטרף לאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. ההחלטה, שיזמו מדינות ערב, נדחתה ברוב דחוק של 51 מתנגדים, 46 תומכים ו-23 נמנעים

המדינות החברות בעצרת הכללית של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית דחו בצהריים (שישי) את ההחלטה הקוראת לישראל להצטרף לאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (ה- NPT). ההחלטה, אותה יזמו מדינות ערב, נדחתה ברוב דחוק של 51 מתנגדים, 46 תומכים ו-23 נמנעים. ארה"ב הפעילה לחצים על בכדי למנוע את העברת היוזמה, בטענה כי הדבר יחבל במשא ומתן בין ישראל והפלסטינים.

שליח ישראל לכינוס השנתי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אהוד אזולאי, הזהיר היום מוקדם יותר את הסוכנות שלא לקרוא לישראל להצטרף לאמנה. במהלך דיון שנערך בנושא ההחלטה הקוראת לישראל להצטרף לאמנה אמר אזולאי, כי "אימוץ החלטה כזו יהווה מכת מוות לכל תקווה למאמצי שיתוף פעולה עתידיים, לקראת ביטחון אזורי טוב יותר במזרח התיכון".

ארה"ב הפעילה לחץ על המדינות החברות בסוכנות כדי שיימנעו מקידום ההחלטה, בטענה שהדבר עלול לפגוע במאמצים אחרים לפירוז המזרח התיכון וכן במשא ומתן עם הפלסטינים.

בירושלים הביעו סיפוק מתוצאות ההצבעה. שר החוץ אביגדור ליברמן אמר כי "תוצאות ההצבעה הן ניצחון חשוב של העמדה המוסרית מול הקיצוניות והצביעות". בימים האחרונים ליברמן ומשרד החוץ ריכזו מאמצים בעניין. כחלק מהמאמצים, ליברמן שוחח עם עשרות שרי חוץ ועם בכירים נוספים במטרה לוודא את דחיית ההחלטה. בפעולות הללו היו מעורבים גם דרגי המקצוע במשרד החוץ, משלחת המשרד בז'נבה והאגף האסטרטגי של המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully