וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: דייג מעזה נהרג מירי חיל הים

ניר יהב ויהושע בריינר

24.9.2010 / 13:03

לפי דיווחים בעזה, דייג פלסטיני בן 20 נהרג מאש שנורתה מספינות חיל הים הישראלי לעבר סירות דייגים באזור חוף הים בצפון הרצועה. מצה"ל נמסר, כי בוצע ירי הרתעתי לעבר ספינה, לאחר שזו חרגה מאזור השיט המותר לפלסטינים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

מקורות פלסטינים דיווחו כי דייג פלסטיני נהרג הבוקר (שישי) מאש שנורתה מספינות חיל הים הישראלי לעבר סירות דייגים באזור חוף הים בסודאנייה שבצפון רצועת עזה. על פי הדיווחים, ההרוג הוא מוחמד בכר בן 20.

בצה"ל אישרו כי אכן נפתחה אש לעבר ספינת דיג פלסטינית וציינו כי ייתכן שאחד הדייגים שהיו עליה נפגעו כתוצאה ממנו. לדברי גורם צבאי, ספינת הדיג חרגה מאזור השיט המותר לפלסטינים בצפון הרצועה ואף התקרבה לעבר חופי ישראל, סמוך לחוף זיקים. ספינת סיור של חיל הים ביצעה לעבר הסירה ירי הרתעתי, ואחריו שבה הסירה על עקבותיה אל השטח המותר לדיג.

מדי שבוע מדווחים הפלסטינים על מספר מקרים בהם מבצעים ספינות סיור של חיל הים ירי הרתעתי לעבר סירות דיג, אשר חורגות מהטווח הימי של הרצועה. אורכו של טווח זה הוא מיילים ספורים מהחוף, כפי שנקבע על ידי מפקד חיל הים. עם זאת, נדירים האירועים שבהם יורות הספינות לעבר סירות הדיג באופן ישיר, כפי שדווח הבוקר. בישראל קיים חשש מספינות דיג ממולכדות, ולכן הספינות הפלסטיניות נקראות לשמור על מרחק של מאות מטרים מספינות הסיור של חיל הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully