וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעד או נגד?

שלומי עוזיאל ועובד אלחליבי

24.9.2010 / 10:42

מועדון הדיבייט מביא הפעם ויכוח בלתי נגמר - בני הזוג שלכם חייבים להיות אוהבי חיות או צמחוניים? עובד אלחליבי ושלומי עוזיאל ראש בראש ומבקשים מכם להכריע

שונות זה יופי

אם כבר בדייט הראשון הייתי מסנן מראש כל תכונה או הרגל שלא תואמים את ההשקפה שלי, הייתי אדם מאוד בודד. האחת שומעת מוזיקה לא טובה, השני מתלבש פשוט נורא, השלישית אוכלת בשר והרביעי מאמין באלוהים. כמו בתיבת נח, אנחנו עדים לזוגות זוגות של אשכנזים, מזרחיים, ספורטאים, יהודים, דוגמנים, אקדמאים, ימניים ושמאלנים. למה לא מערבבים? כי נורא קל לקבוצות שונות לשמר את המהות שלהם מכל דעה שונה ומנוגדת. כולנו מבקשים לחזק את האמונות שלנו ולא לערער אותן. למזלי, השוני דווקא מסקרן אותי. אני מאמין אמיתי בזוגיות שלוקחת את מה שאנחנו ומעלה אותנו שלב. בעיני, ההתפתחות שלנו היא תוצאה של דרך חיים אחת שמתנגשת באחרת. צמחוני שרוצה לצאת עם צמחונית, מבקש מראש הקלה בחיי הזוגיות. ישנם כל כך הרבה פרמטרים מהותיים בבני אדם, שבאים לפני הבחירה של "מה הם אוכלים". כך שצמחונות כערך עליון לסינון בני אדם, היא מוגזמת וקטנונית. קודם כל שיהיה אדם טוב, כנה, מושך, מאתגר וחביב על הבריות. במהלך חייכם יחד, מן הראוי שתהיה השפעה הדדית. לדוגמה, אחד יביא צמחונות וסובלנות, השני ריגוש והנאה. כך שאם האהבה קיימת, לא יהיה גבול לדברים שנוכל ללמוד וללמד. יתרה מכך, הרי בסערת חושים אמיתית, כולנו אוכלים בשר כזה או אחר. לא סתם קוראים לזה "תאוות בשרים".

(שלומי עוזיאל)

אוכל בשר, צא לי מהמיטה

סטרייטים, הומוסקסואלים, ערבים, גמדים, ג'ינג'ים ואנרכיסטים בני עשרים או שבעים, שבחרו להיות צמחוניים או טבעונים, מחפשים פרטנר לזוגיות עם תפיסת עולם מתחשבת כמו שלהם. נשמע פיצוץ. מצד שני, אישה צמחונית וגבר לא צמחוני מתחתנים, נשמע כמו קטסטרופה. האם לא ברור שיעלו מריבות על איך להאכיל את הילדים? איזה צמחוני ירצה שבחתונה שלו האורחים יטרפו בשר? אני כצמחוני רוצה, שאם הבן זוג שלי יראה פרסומת לשניצל בטלוויזיה, זה לא יעשה לו חשק לאכול שניצל. להפך! אני רוצה שהוא יחשוב, שיש לחוקק חוק, שאוסר על שידור פרסומות לבשר. אני רוצה שהוא יראה, שמפרסמים הרג של יצור חי כאילו מפרסמים כיסא מפלסטיק. אני רוצה לקוות שהוא מבין, שמדובר בבעלי חיים חסרי אונים, שלא יכולים להגן על עצמם, מפני תיאבון מופרז מידי לאוכל ולכסף.

האוכל הוא הדבר היחידי שנכנס לגוף שלנו. אנחנו בנויים מהאוכל שאנחנו מכניסים לגוף. אבל, אנחנו בנויים גם מאהבה, שאנחנו נותנים ושואפים לקבל מהסביבה. מן הראוי, שאדם צמחוני, עם תפיסה אצילית ומתחשבת, יבחר לצידו מישהו שמאמין באותה דרך, שבה הם יוכלו לבנות יחד זוגיות שקטה ואוהבת.

(עובד אלחליבי)

  • עוד באותו נושא:
  • צמחונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully