וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות במזרח י-ם: המשטרה עצרה 16 חשודים

אריאל נוי

24.9.2010 / 9:10

כוחות משטרה ומשמר הגבול עצרו במהלך הלילה חשודים בהתפרעויות שאירעו בבירה. במקביל, הוגברה הכוננות מחשש שיחודשו היום המהומות, שהחלו לפני החג לאחר שמאבטח ירה למוות בפלסטיני

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: עידן גוראל)

כוחות משטרה ומג"ב עצרו במהלך הלילה (שישי) 16 חשודים בהתפרעויות שאירעו ביומיים האחרונים במזרח ירושלים. תשעה מהחשודים נעצרו בשכונת סילוואן ושבעה בשכונת א-טור.

במקביל, משטרת ירושלים הגבירה הבוקר את היערכותה, מחשש לחידוש ההתפרעויות בסילוואן ובמזרח העיר. כניסת המתפללים להר הבית תוגבל, ויורשו להשתתף בתפילת יום השישי רק גברים בני חמישים ויותר, בעלי תעודות זהות כחולות. כניסת נשים להר הבית לא תוגבל.

גם במד"א הוחלט להגביר את הכוננות בבירה. הבוקר נעשתה הערכת מצב במגן דוד אדום בעיר, בראשות תת מגן רונן בשארי, והוחלט להכפיל את הכוחות שבמשמרת. ממד"א נמסר, כי בכוונת הארגון להוסיף תקנים של עובדים ומתנדבים ולתגבר באמבולנסים את הכוננים בבתיהם, במיוחד במזרח העיר. בנוסף, במהלך החג תודרכו צוות המוקד והצוותים בשטח.

בערב חג הסוכות פרצו מהומות במזרח ירושלים בעקבות מותו של תושב סילוואן, בן 32, סאמר סירחאן, שנורה בידי מאבטח של משרד השיכון. המאבטח הועסק בשמירה על מתנחלי בית יהונתן בסילוואן. לאחר האירוע החלו עשרות תושבים פלסטינים ליידות אבנים לעבר שוטרים, וכוחות גדולים של המשטרה ומג"ב הוזרמו לאזור. כתוצאה מידוי האבנים שוטר נפצע קל ופונה לקבלת טיפול בבית החולים. המשטרה פעלה לפיזור מיידי האבנים ברימוני הלם ובאמצעים נוספים לפיזור הפגנות.

מחקירת האירוע עולה כי מאבטח נסע בלילה שבין יום שלישי ליום רביעי ברכב אבטחה. לטענתו, דרכו נחסמה על ידי פחים, ועשרות מתושבי הכפר החלו ליידות לעברו אבנים מגגות הבתים. בשלב זה, על פי החשד, שלף המאבטח את נשקו וירה, וכתוצאה נהרג סאמר סירחאן, תושב הכפר, המוכר למשטרה על רקע פלילי והפרות סדר. גופתו הועברה למכון המשפטי באבו כביר.

בעיסאוויה יידו אתמול עשרה צעירים אבנים לעבר כוחות משטרה ומג"ב והבעירו צמיגים. לא היו נפגעים. הצעירים פונו על ידי הכוחות, מבלי שעלה הצורך להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. בשעות הצהריים ביצע יהודי המתגורר בשכונת סילוואן ירי באוויר, במהלך ויכוח שפרץ בינו לבין ערבי המתגורר אף הוא בשכונה. הוויכוח שבו שותף גם מאבטח שמוצב במקום, הפך במהרה לקטטה ובמהלכה בוצע הירי באוויר. כוחות משטרה שהגיעו למקום עיכבו לחקירה את השלושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully