וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה בביכנ"ס בבני ברק: ספרי תורה עלו באש

מוטי לוי

23.9.2010 / 23:45

דליקה שפרצה בבית הכנסת של ישיבת ויז'ניץ בבני ברק הובילה לשריפת 12 ספרי תורה ולביטול אירועי שמחת התורה. שני בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן. "הצער הוא רב כי זהו חגם של הספרים", מספרים חסידי הישיבה

שריפת ענק פרצה הערב (חמישי) בבית הכנסת של ישיבת ויז'ניץ ברחוב תורת חיים 10 בבני ברק. שני בני אדם נפגעו באורח קל משאיפת עשן ופונו לקבלת טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר. כמו כן, כתוצאה מהאש נשרפו 12 ספרי תורה שאינם בשימוש, והוחלט על ביטול חגיגת שמחת בית השואבה שתוכננה להמשך הערב.

מדובר בשריפה שפרצה באחת החצרות שבבית המדרש של האדמו"ר מויז'ניץ. אלפי חרדים, אשר התכנסו ממול לבית המדרש כדי לקבל את פניו של הרב ישראל הגר, בנו של האדמו"ר, התפנו מהמקום לאחר פרוץ השריפה. צוותי כיבוי שהוזעקו למקום פינו את המתפללים, לא לפני שסייעו להם בחילוץ אביזרי קודש מתוך בית הכנסת. כתוצאה מהשריפה עלו באש 12 ספרי תורה. במשטרה אומרים כי קצר חשמלי הוא ככל הנראה זה שגרם לפרוץ השריפה.

ישראל כהן, מחסידי ויז'ניץ, מסר לוואלה! חדשות, כי שמחת בית השואבה שתוכננה להמשך הערב היתה אמורה להיות הגדולה ביותר שתוכננה השבוע. לדבריו, האירוע התבטל על פי החלטת בית הדין של החסידות. כהן מסר עוד, כי "החסידים שרויים בצער גדול, מאחר שהמאורע התקיים מספר ימים לפני שמחת תורה, שבה נושאים את ספרי הקודם ורוקדים עמם. כעת שוקלים אם לקיים את יתר האירועים החגיגיים שתוכננו למהלך החג". הוא הוסיף, כי "הצער הוא רב, מאחר שסוכות הוא חגם של ספרי התורה".

ארלה קליין חובש זק"א, אמר כי "מדובר בבית הכנסת המרכזי של חסידות ויז'ניץ בבני ברק, ארון הקודש ובו ספרי תורה עלה באש, ככל הנראה כתוצאה מקצר חשמל בתוך הארון. חסידים, אנשי כיבוי ומתנדבי זק"א נכנסו פנימה לתוך האש וחילצו את ספרי התורה שעדיין העלו אש. בהתחלה היה חשש לנפגעים והגיעו למקום מספר גדול של חובשים וכוננים. לאחר שסרקנו את המקום טופלו מספר נפגעים באורח קל".

* בהכנת הידיעה השתתפו אריאל נוי ואיילה חננאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully