וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת נתניהו: הדו"ח על המשט - מגמתי ומעוות

23.9.2010 / 0:03

יממה לאחר פרסום הדו"ח של ועדת מועצת זכויות האדם באו"ם, שקבע כי ישראל הפרה את החוק הבינלאומי במהלך ההשתלטות על המשט שעשה דרכו לעזה, התייחסה לשכת רה"מ לדברים. "זה דו"ח מגמתי ומעוות נוסף מטעם גוף שמרבית החלטותיו עוסקות ברדיפה אובססיבית נגד ישראל"

רויטרס

(צילום ארכיון: רויטרס)

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסה אמש (חמישי) לדו"ח של ועדת מועצת זכויות האדם של האו"ם שפורסם אמש ובו נקבע כי ישראל הפרה את החוק הבינלאומי באירועי המשט שעשה דרכו לעזה. מלשכת רה"מ נמסר כי "זה דו"ח מגמתי ומעוות נוסף מטעם גוף שמרבית החלטותיו עוסקות ברדיפה אובססיבית נגד ישראל. כל העולם ראה את צילומי הווידאו של לוחמי השייטת שירדו לסיפון ה'מרמרה' לתוך מארב אלים ומתוכנן של בריונים תומכי טרור, שניסו להורגם באלות ובסכינים. כל זה לא הפריע לוועדה להתעלם מהעובדות ולהגיע לתוצאה השקרית שנתפרה מראש".

הדברים של לשכת נתניהו עולים בקנה אחד עם התגובה שמשרד החוץ מיהר לפרסם אמש, עם פרסום מסקנות הדו"ח. בתגובה שנמסרה אמש צוין כי "כמצופה ממדינה דמוקרטית, ישראל חקרה ועדיין חוקרת את אירועי המשט. ועדת הבדיקה של צה"ל בראשות האלוף (מיל') גיורא איילנד סיימה את עבודתה. ועדת טירקל בה חברים גם שני משקיפים בינלאומיים עדיין עובדת".

גם יו"ר סיעת קדימה בכנסת, ח"כ דליה איציק, התייחסה הערב לממצאי הדו"ח. לדברי איציק, "מדובר בבדיקת קוריוז שערכה מועצה שגם היא איננה יותר מקוריוז עצוב. אף אחד לא הופתע מתוצאות הבדיקה שהיו ברורות וידועות מראש. על הממשלה להתעלם ככל הניתן מהחלטות שמטרתן המרכזית היא ליצור פרובוקציה ולא להתייחס למועצה שלכולם ברור, שהחלטותיה נובעות מאינטרסים פוליטיים ולא מדאגה כנה לזכויות אדם".

בדו"ח של ועדת מועצת זכויות האדם של האו"ם לחקירת ההשתלטות על המשט שעשה דרכו לעזה, נקבע כי צה"ל השתמש ב"אלימות מופרזת" ועבר על חוקי זכויות האדם הבינלאומיים. "ההתנהגות של חיילי צה"ל כלפי נוסעי המשט לא רק שלא תאמה למציאות אלא גם הפגינה אלימות מופרזת ולא נחוצה", נכתב בדו"ח שהגישה הוועדה. הדו"ח קובע גם כי ישראל הפרה את החוק הבינלאומי במהלך ההשתלטות על ספינות המשט במאי וכן לאחר ההשתלטות. בנוסף נכתב כי "קיימות ראיות ברורות אשר תומכות בהגשת תביעות" נגד ישראל בגין "הריגה ועינוי".

עדכון ראשון: 21:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully