וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים: חוסיין אובמה לא יחליט לעם היהודי

יהושע בריינר ופנחס וולף

23.9.2010 / 0:04

ביהודה ושומרון זועמים על נאומו של נשיא ארה"ב באו"ם וקריאתו להמשך הקפאת הבנייה. ח"כ אלדד: "התערבות זרה ופסולה וניסיון להפוך בכוח החלטה ריבונית של ממשלה בישראל". יו"ר מועצת יש"ע: "תמיכת אובמה באיום הסחטני של אבו מאזן מוכיחה שאינו מתווך הוגן"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

דבריו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמש (חמישי) בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, בדבר הצורך בהמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות מעוררים תגובות זועמות בקרב ראשי המתנחלים ונציגיהם בכנסת. יו"ר מועצת יש"ע דני דיין אמר כי "הנשיא אובמה דיבר בנאומו באו"ם על כך שישראל היא מולדתו ההיסטורית של העם היהודי. הוא כמובן צודק, אך קביעה זו אינה מתיישבת עם דבריו בעד המשך האיסור על יהודים לבנות באותם המקומות ממש: בחברון ובבית אל, בשילה ובאלון מורה. תמיכתו של אובמה באיום הסחטני של אבו מאזן לפרוש מהשיחות אם לא יתקבלו תנאיו המוקדמים - מוכיחות שהוא איננו מתווך הוגן".

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת זאב אלקין (הליכוד) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמרו כי "קריאת אובמה מהווה התערבות זרה ופסולה וניסיון להפוך בכוח החלטה ריבונית של ממשלה בישראל על סיום ההקפאה. האמריקאים צריכים לכבד את ההכרעה הדמוקרטית של אזרחי ישראל, שהצביעו בעד חיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון, ונגד ויתורים ונסיגות. הרוב המכריע של חברי הכנסת דוחים בתוקף את הלחץ האמריקאי ותומכים בחידוש הבנייה ברחבי יהודה ושומרון".

חבר הכנסת דני דנון (הליכוד) אמר כי "אובמה מוזמן לפתוח את ה-CNN ביום ראשון ולצפות בטרקטורים שיחדשו את הבנייה בארץ ישראל. מי שמציב את ההקפאה כתנאי לשלום - מנותק לגמרי וכנראה לא יזכה להיות שותף לשלום במזרח התיכון".

חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי "זוהי שעת מבחן לנתניהו - האם ימשיך להיות עבד נרצע של אובמה הגזען, או יהיה נאמן לעמו ולבוחריו? ביבי צריך לזכור שמי שיורק רעל לבאר ממנה הוא שותה - פוגע גם בעצמו".

גם בוועד המתיישבים של יהודה ושומרון הגיבו בזעם לדבריו של אובמה בדבר הצורך בהמשך הקפאת הבנייה. "הקריאה של אובמה היא חוצפה אמריקאית. לא מחמוד עבאס ולא חוסיין אובמה יחליטו עבור העם היהודי מה ייעשה בנחלת אבותיו", נאמר בהודעת המתיישבים. "גם אובמה, כמו קודמיו, ייזכר כהערת שוליים בהיסטוריה של עם הנצח", אמרו המתיישבים.

"אובמה לא מייצג אפילו את דעת אזרחי ארצו"

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הגיב לדברי אובמה בעצרת האו"ם ואמר כי "חוסיין אובמה הוא פוליטיקאי חצוף וגזען, הסבור באמת ובתמים, כנראה מתוך בורות, כי מדינת ישראל היא עוד דיקטטורה כמו שאר מדינות המזרח התיכון בה יכולים מנהיגים 'לסגור קומבינה' בניגוד לרצון העם. העם בישראל אמר את דברו בצורה ברורה, ההקפאה היתה טעות קשה, גם לדעת מי שעוד מדמיינים על שלום עם מחבלי הרשות הפלסטינית. ההקפאה היתה צעד גזעני, כלפי יהודים בלבד. היא היתה בלתי מתקבלת על הדעת כבר לפני 10 חודשים והיא גלויה לכל באיוולתה עוד יותר כיום".

מסיקה הוסיף ואמר כי "איננו מעלים על הדעת, ולו כבדיחה, אפשרות של כניעה מבישה נוספת של ראש הממשלה לגחמותיו של אובמה, שאיננו מייצג אפילו את דעת אזרחי ארצו, ונמצא בשפל תמיכה חסר תקדים בקרב אזרחיו שלו - התומכים במדינת ישראל וסולדים ממדיניותו האנטי יהודית של חוסיין אובמה".

מנגד, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בירך על דבריו של אובמה. בהצהרה כתובה שפורסמה על רקע הפצרתו של אובמה בישראל "להמשיך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות", צוין כי אבו מאזן "הביע את מוכנותו המלאה לשתף פעולה עם מאמציו של נשיא ארצות הברית לגרום לתהליך השלום להצליח".

בנאומו הערב אובמה התייחס להקפאת הבנייה בהתנחלויות ואמר כי "אנחנו יודעים שיהיו מבחנים במהלך הדרך, ואחד מהם מתקרב. הקפאת הבנייה בהתנחלויות שיפרה את האווירה בשטח. העמדה שלנו בנושא הזה ידועה. אנו סבורים שההקפאה צריכה להימשך. זהו הזמן לבנות אמון בין הצדדים. זהו הזמן לנצל את ההזדמנות, אז הבה ולא ניתן לה לחמוק".

עדכון ראשון: 20:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully