וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרח ירושלים: המהומות שככו - התגבור נמשך

איילה חננאל

23.9.2010 / 20:06

יממה לאחר הירי הקטלני, שהביא למותו של תושב שכונת סילוואן, נראה כי הושגה רגיעה יחסית במזרח ירושלים. יחד עם זאת, במשטרת מחוז י-ם החליטו להמשיך את ההיערכות המתוגברת

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יותם בן-דוד)

על רקע העימותים האלימים שהתרחשו ביומיים האחרונים במזרח ירושלים הוחלט במשטרת המחוז שלא לקחת סיכונים מיותרים ולכן גם בימים הקרובים תימשך ההיערכות המיוחדת באזור. בתום הערכת מצב שהתקיימה הערב (חמישי), החליט מפקד המחוז ניצב אהרון פרנקו להמשיך את ההיערכות המתוגברת. שוטרים ולוחמי מג"ב בסיוע כוחות תגבור, ימשיכו בפרישתם המתוגברת באזורי מזרח ירושלים והעיר העתיקה, בכדי לשמור על הסדר והביטחון לקראת תפילות יום השישי ובסיומן.

משטרת מחוז ירושלים השלימה את הכנותיה לקראת תפילות יום השישי שיתקיימו מחר בהר הבית. הכניסה למתפללים מוסלמים תותר לגברים מעל גיל 50 בעלי תעודות זהות כחולות בלבד ולנשים בכל גיל.

המהומות שפרצו אתמול בעקבות התקרית בה מאבטח ישראלי ירה למוות בתושב שכונת סילוואן סאמר סרחאן, שככו היום באופן יחסי. במהלך הערב יידו עשרות צעירים אבנים וחזיזים לעבר כוחות מג"ב ומשטרה בשכונת סילוואן. לוחם משמר הגבול נפצע באורח קל בידו, כתוצאה מהשלכת אבנים ובקבוק תבערה לעבר כוחות המשטרה בשכונה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי ומיידי האבנים פוזרו. בעיסאוויה יידו עשרה צעירים אבנים לעבר כוחות משטרה ומג"ב והבעירו צמיגים. גם בתקרית זו לא היו נפגעים. הצעירים פונו על ידי הכוחות, מבלי שעלה הצורך להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות.

בשעות הצהריים ביצע יהודי המתגורר בשכונת סילוואן ירי באוויר, במהלך ויכוח שפרץ בינו לבין ערבי המתגורר אף הוא בשכונה. הוויכוח שבו שותף גם מאבטח שמוצב במקום, הפך במהרה לקטטה ובמהלכה בוצע הירי באוויר. כוחות משטרה שהגיעו למקום עיכבו לחקירה את השלושה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully