וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגיעה בי-ם, שמונה נעצרו בחשד להפרות סדר

אריאל נוי, יהושע בריינר ואיילה חננאל

23.9.2010 / 0:14

חמישה בני אדם נעצרו בהר הבית ושלושה בכביש העופל בעיר. המאבטח שנעצר בחשד שירה למוות בתושב שכונת סילוואן שוחרר בערבות. המשטרה מצדיקה את הירי, אשר הוביל למהומות

יח"צ - חד פעמי

(צילום: גדעון צנטנר ורויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

שמונה בני אדם נעצרו אתמול אחר הצהריים (רביעי) בחשד למעורבות בהפרות הסדר שאירעו בירושלים. חמישה בני אדם נעצרו בהר הבית ושלושה בכביש העופל בירושלים. המהומות שהתרחשו בעיר בשעות האחרונות שכחו וכוחות משטרה ומג"ב עורכים סיורים במוקדי המתיחות.

המהומות באזור הר הבית, רחבת הכותל ובשכונת סילוואן אירעו בעקבות תקרית בה תושב שכונת סילוואן נורה למוות לפנות בוקר. המאבטח שנעצר בחשד שירה למוות בתושב, סאמר סרחאן בן 32, שוחרר אחר הצהריים בערבות ובתנאים מגבילים. מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב אהרון פרנקו הצדיק את הירי של המאבטח. לדבריו, "המאבטח היה לבד ברכבו, נקלע לסכנת חיים ולכן ירה באוויר". ניצב פרנקו אמר בתדרוך כתבים כי כוחות גדולים של משטרה ומג"ב יתפרסו הלילה ומחר בירושלים כדי למנוע הפרות סדר. אין כוונה לבטל אירועים של חג הסוכות.

הירי בסרחאן הוא זה שהצית את המהומות בהם נפצעו כעשרה ישראלים באורח קל עד בינוני. במהלך הלוויתו של סרחאן נדקר בגבו אזרח ישראלי ונפצע באורח בינוני. ממד"א נמסר, כי רכב ישראלי שנקלע להלוויה הותקף על ידי המשתתפים באזור אוגוסטה ויקטוריה בהר הזיתים. המשתתפים התנפלו על הרכב, ודקרו את אחד מנוסעיו בגבו. הפצוע פונה במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

בנוסף אבנים יודו לעבר רחבת הכותל מכיוון הר הבית ואוטובוס שעבר בוואדי ג'וז נרגם באבנים על ידי המפגינים. כתוצאה מידויי האבנים ברחבת הכותל נפגעו שוטר ומספר עוברי אורח ונגרם נזק לכלי רכב. מיידוי האבנים לעבר האוטובוס נפצעו באורח קל נער בן 14 וגבר בן 50. כוחות גדולים של משטרה הוזעקו לאזור הר הבית כדי להשתלט על המתפרעים אשר התבצרו במסגד אל אקצה. כוחות המשטרה פרצו למתחם הר הבית.

מחקירת תקרית הירי שאירעה אתמול בבוקר, בה נהרג סאמר סרחאן ונפצעו שני תושבים נוספים משכונת סילוואן, עלה כי מאבטח נסע לפנות בוקר בשכונה ברכב אבטחה. לטענתו, דרכו נחסמה על ידי פחים ועשרות מתובי הכפר החלו ליידות לעברו אבנים מגגות הבתים. בשלב זה, כך חושדת המשטרה, שלף המאבטח את נשקו וירה. לטענת עופר רוזנמן, מבעלי חברת "עילית אבטחה", המכשירה ומאמנת מאבטחים המוצבים בין השאר במזרח ירושלים ואשר הכשירה את המאבטח שלפי החשד ירה בסרחאן, המאבטח בסילוואן חשש לחייו ולכן ביצע את הירי. לדבריו, "המאבטח נסע לתדלק בכביש הנמצא בפאתי השכונה סמוך לשעה ארבע בבוקר. חבורה של עשרות תושבי השכונה "חסמו את דרכו באבנים, פחים ובקבוקי תבערה, עד שלא יכול היה להתקדם או לסגת". רוזנמן סיפר, כי המאבטח "הרגיש כי חייו בסכנה, יצא מהרכב הממוגן וירה פעם אחת באוויר". מיד לאחר מכן, טען רוזנמן, "ניסו התוקפים לחטוף את המאבטח, ולכן הוא ירה בשנית בחשוד שרץ לעברו".

עדכון ראשון: 18:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully