וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בי-ם: דקירה ויידוי אבנים במספר מוקדים

אריאל נוי ויהושע בריינר

22.9.2010 / 14:28

מהומות במז’ י-ם בצל מסע הלווייתו של תושב סילוואן שנהרג מירי מאבטח לפנות בוקר. בהר הזיתים נדקר ישראלי שנקלע להלוויה, מצבו בינוני. אבנים יודו באזור רחבת הכותל, מספר עוברי אורח נפצעו קל. שמונה מפירי סדר נעצרו ובשעה זו נרשמת רגיעה באזור

יח"צ - חד פעמי

(צילום: גדעון צנטנר ורויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

מהומות ויידוי אבנים באזור הר הבית ורחבת הכותל, על רקע העימותים בין כוחות הביטחון לתושבי שכונת סילוואן. כעשרה ישראלים נפצעו קל עד בינוני בהתפרעויות שאירעו היום (רביעי) במזרח ירושלים בצל מסע ההלוויה של תושב השכונה הפלסטינית שנורה למוות לפנות בוקר.

כוחות המשטרה הגדולים שהוזעקו למקום השתלטו על המתפרעים, לאחר שמסע ההלוויה הוליד שורה של תקריות במזרח העיר. ישראלי שנקלע להלוויה נדקר בגבו, ומצבו בינוני. בתוך כך, אבנים יודו לעבר רחבת הכותל מכיוון הר הבית, ואוטובוס שעבר בוואדי ג'וז נרגם באבנים על ידי המפגינים.

כוחות גדולים של המשטרה הוזעקו לאזור הר הבית כדי להשתלט על המתפרעים. עשרות ממיידי האבנים שהשתתפו בהלווייה, התבצרו במסגד אל אקצה. בעקבות כך, כוחות המשטרה פרצו למתחם הר הבית. מהמשטרה נמסר, כי הכוחות לא פרצו למסגד, וכרגע המצב נמצא בשליטה. המפכ"ל רב-ניצב דודי כהן עושה את דרכו למקום. סך הכל נעצרו שמונה מפירי סדר. חמישה נעצרו בהר הבית ושלושה בכביש העופל בירושלים. המהומות נרגעו וכוחות משטרה ומג"ב עורכים סיורים במוקדים.

נמשכות המהומות בסילוואן

בהלוויה, שיצאה לעבר בית הקברות המוסלמי שבאזור הר הבית, השתתפו למעלה מאלף בני אדם. ממד"א נמסר, כי רכב ישראלי שנקלע להלוויה הותקף על ידי המשתתפים באזור אוגוסטה ויקטוריה בהר הזיתים. המשתתפים התנפלו על הרכב, ודקרו את אחד מנוסעיו בגבו. הפצוע פונה במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

בתוך כך, שוטר ומספר עוברי אורח נפגעו לאחר שהושלכו לעברם אבנים באזור רחבת הכותל. בעקבות יידוי האבנים נגרם נזק למספר כלי רכב. עוד נמסר, כי אחד השוטרים שנפצע מיידוי האבנים בעיר העתיקה, הובהל לחדר הניתוח בבית החולים הדסה עין כרם כשהוא סובל מפציעה בלסתו.

יידוי האבנים נמשך גם לעבר אוטובוס שעבר בסמוך למסע ההלוויה. וכך, נער בן 14 ומבוגר בן 50 נפצעו באורח קל לאחר שהושלכו אבנים לעבר האוטובוס, קו 2 של אגד, סמוך לשער האשפתות. האוטובוס היה בדרכו לכותל. כמו כן, העימותים התפשטו גם לאזור הר הזיתים, שם קבוצת פלסטינים תקפו שני כלי רכב ישראליים. המשפחות שהיו בתוך כלי הרכב נמלטו רגלית מהמקום.

גם בסילוואן עדיין לא רגוע. שני צוותי כיבוי הוזעקו למקום בעקבות כך שהתושבים הציתו ניידת משטרה בשער השכונה. משירותי הכיבוי נמסר, כי הדרך היתה חסומה בעקבות התפרעויות ויידוי אבנים באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully