וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת האבטחה: "המאבטח ירה מחשש לחטיפה"

איילה חננאל

22.9.2010 / 12:01

לטענת בעל חברת האבטחה שהעסיקה את המאבטח שירה למוות בפלסטיני בשכונת סילוואן, הוא חש מאויים ולכן פתח באש. בקרב המאבטחים טוענים, כי המשטרה אינה ממלאת את תפקידה. לאחר הירי פרצו מהומות בשכונה

יח"צ - חד פעמי

(צילום: גדעון צנטנר ורויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

עופר רוזנמן, מבעלי חברת "עילית אבטחה", המכשירה ומאמנת מאבטחים המוצבים בין השאר במזרח ירושלים, טען היום (רביעי) כי המאבטח בכפר סילוואן חשש לחייו ולכן ירה בפלסטיני. לדבריו, "המאבטח נסע לתדלק בכביש הנמצא בפאתי השכונה סמוך לשעה ארבע בבוקר. חבורה של עשרות תושבי השכונה "חסמו את דרכו באבנים, פחים ובקבוקי תבערה, עד שלא יכול היה להתקדם או לסגת".

רוזנמן סיפר, כי המאבטח "הרגיש כי חייו בסכנה, יצא מהרכב הממוגן וירה פעם אחת באוויר". מיד לאחר מכן, טען רוזנמן, "ניסו התוקפים לחטוף את המאבטח, ולכן הוא ירה בשנית בחשוד שרץ לעברו". עוד הוא טען, כי על גופת החשוד נמצאו סכינים ומברגים. מהירי נפצעו שני פלסטינים נוספים.

מקורבים לחברת האבטחה תקפו בחריפות את המשטרה, אשר לטענתם אחראית למצב המתוח השורר בשכונה. "הכתובת הייתה על הקיר מזמן, וזה רק היה שאלה של זמן", סיפר גורם בשטח. "המשטרה אינה ממלאת את תפקידה, מאחר שהיא אינה מוכנה לאפשר למאבטחים להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. משטרת ישראל לא נכנסת לעובי הקורה במתרחש כאן מתוך החלטה מודעת של פיקוד המחוז, שרוצה בכל מחיר לשמור על שקט, לא משנה כמה זה עולה".

לדברי הגורם, המאבטחים מותקפים על בסיס יומי. "כשהמאבטחים ביקשו מהמשטרה גז מדמיע או אמצעים לפיזור הפגנות, המשטרה סירבה. כיום, כאשר המאבטחים מותקפים, כלי ההגנה היחיד שעומד לרשותם זה האקדח".

"ניסו לחטוף את המאבטח"

הגורם הוסיף וקבע עוד כי נוכחות משטרתית מוגברת במקום היתה מונעת את פרוץ העימותים. "חד משמעית, על ידי נוכחות משטרתית ואכיפה היה אפשר למנוע את המקרה הזה. המשטרה פשוט לא עושה זאת על פי החלטה. וכך, המאבטחים, שמשימתם הינה להגן על ידי בתי היהודים במזרח ירושלים ולא להילחם בתושבים, פשוט מופקרים בשטח".

בעקבות הרג הפלסטיני פרצו מהומות בשכונת סילוואן ועשרות פלסטינים תושבי השכונה יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה. כוחות גדולים של משטרה הגיעו למקום מקום ופעלו לפיזור המתפרעים ברימוני הלם ובאמצעים אחרים לפיזור הפגנות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully