וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להציל חתול בן יומו

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

22.9.2010 / 9:12

מצאתם גורי חתולים קטנטנים וחסרי ישע ואתם לא יודעים איך לטפל בהם? צמד המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים מסביר בדיוק מה לעשות

יש בחצר אצלנו גורי חתולים יתומים בני פחות משבוע אני מאוד דואגת לשלומם ורוצה לעזור. מה אני יכולה לעשות?

שלום רב, הנושא דחוף ביותר! תוכלי להציל חייהם. אנא גשי איתם לווטרינר המתמחה בחתולים מיידית והוא ידריך אותך כיצד לטפל בהם. אנא, ראי גם את המאמר המצורף לאחר מכן. חשוב מאד להבין שיש לטפל מיידית ובאופן נכון ומדויק בחתולים בני ימים ספורים כדי להציל אותם ממוות קשה ברעב.

אם את בטוחה לחלוטין כי האימא איננה ולא תחזור – חשוב לקחת אותם אליך לביתך ולטפל בהם במסירות עפ"י הנחיות וטרינר ועם מזון המיועד לגורים בני גילם. כמובן שלאחר מכן, חשוב להיות במעקב אצל הווטרינר. אל תנסי לתת להם טיפול בהתאם להנחיות חברים וכדומה יש צורך בהנחיות מקצועיות.

כמו כן – חשוב מאד שתדעי שאחריות היא לתמיד. זה אומר, להציל את חיי הגורים ואז לגדל אותם בתוך ביתך עד למציאת בית קבוע ואוהב או אצלך.

אסור להם לעולם להגיע שוב לרחוב. בהצלחה ושנה נהדרת לכולכם!

אילוסטרציה. ShutterStock
מצאתם גור נטוש?/ShutterStock

יש לנו חתול בן שנה. האם ישנה מניעה להשאיר אותו לילה אחד לבד, בצירוף מספיק מזון ומים? מדובר בכ-36 שעות. תודה

תודות על שאלתכם החשובה, במיוחד בעונה זו של טיולים מחוץ לבית. הנה כלל ברזל אשר אסור לחרוג ממנו – אסור להשאיר חתול בבית ללא השגחה וביקור של אדם המכיר אותו או המבין היטב בחתולים מעבר ל-24 שעות.

מקרי חרום , חלילה , עלולים לקרות דווקא כאשר אתם לא בבית ומעבר ל-24 שעות, מדובר כבר באפשרות לסיכון חיי החתול (כמו במקרה של חסימה בדרכי השתן, חס וחלילה, למשל). אז קחו "קט סיטר" מקצועית עם המלצות וניסיון וסעו בשלווה ובביטחון מלאים. חג שמח!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אימצתי את החתולה שלי בגיל צעיר מאוד (אמה כנראה נדרסה) ולמרות שחלק מההתנהגויות השליליות נעלמו עם הזמן, אין אפשרות לגעת בה בלי לקבל נשיכה. הרבה פעמים אלו נשיכות עדינות ונראה כאילו היא מנסה להביע חיבה אבל לא יודעת איך. למה היא עושה את זה ואיך זאת?

כל הכבוד על אימוץ החתולה וכמובן הצלת חייה. חשוב שתבינו - היא לחלוטין ובאופן מלא חלק ממשפחתכם ורואה את עצמה בדיוק כך. לכן, אנא הבינו, שיש לכם צורך ללמוד כל מה שניתן על התנהגות חתולים כדי לסייע לה וגם לכם. להתנהג זה לזה בצורה אשר מקובלת ונעימה על כולם וזה בהחלט אפשרי, רק דורש הבנה לצרכיה של החתולה.

צרכים התנהגותיים של חתולים כוללים גם התייחסות ופעילות בין החתולים בקבוצה בה הם חיים ובמקרים בהם החתולים גדלים לבדם וחיים ללא "אח" או "אחות" חתול או חתולה – הרי ההבנה צריכה להיות מצידכם, וזה פשוט למדי למעשה.

נשיכות הן דרך של תקשורת וכמו שציינת יש מקרים רבים בהם הנשיכה נעשית מתוך חיבה וקשר. רק מה? אנחנו בני האדם לא מכוסים בפרווה ולכן זה כואב לנו. אז מה לעשות? ראשית, לא לשחק עם החתולה בעזרת הידיים או הרגליים שלכם. הידיים שלכם מטרתן אחת – ללטף ולפנק כאשר החתולה בתנוחות המעידות על כך ורק במקומות בגופה אשר היא מרשה (למשל – חתולים בדרך כלל לא מרשים לגעת להם בבטן והם מייד מתריעים על כך בנשיכה, בלפיתה או בבריחה. מגע בבטן מעורר בהם את יצר הצייד ואתם עלולים למצוא את ידיכם תפוסות חזק בציפורני החתול).

שנית, כאשר החתולה עירנית ופעילה שחקו איתה ככל שתוכלו בעזרת חכות ארוכות המיועדות למשחק לחתולים ואשר בסופן ציפור או עכבר. בקיצור, כל דמות המחקה צייד "טבעי" של חתולים.

שלישית, כאשר החתולה שלכם נושכת, פשוט אל תזוזו עם היד עד שהיא תעזוב אותה. דברו איתה בצורה רכה ונעימה וכאשר היא תעבור לתנוחת פינוק לטפו אותה ככל שהיא רוצה ובדרך שהיא אוהבת. לימדו את שפת הגוף שלה והיא תלמד את השפה שלכם ואת המנגינות שלה אשר מעידות שאתם רוצים בפינוק הדדי.

זה לעיתים לוקח זמן, אבל שווה מאד את התקשורת החיובית והנפלאה שנוצרת לאט לאט. זהו קשר מופלא הנוצר מהבנה הדדית. חשוב מאד לא לכעוס ולא לצעוק וחלילה לא לנהוג באלימות כלשהי. זה רק מפחיד ותו לא. נשמח גם ללמד אתכם עוד ב"שפת החתולים" במפגשים שאנחנו עורכות מידי פעם.
בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully