וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת שבתאי רוזן, חבר ועדת טירקל

פנחס וולף

22.9.2010 / 0:05

רוזן, חתן פרס ישראל למשפט, שמונה כחבר בוועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט לעזה מת בביתו בירושלים בגיל 93. יעקב טירקל: "אבדה גדולה, מגדולי המשפטנים". הלוויתו תתקיים היום ב-10:30 בבוקר בירושלים

פרופסור שבתאי רוזן, שהיה חתן פרס ישראל למשפט וחבר וועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט לעזה, מת אמש (שלישי) מדום לב בביתו בירושלים.

ועדת טירקל העבירה הודעה רשמית בה נאמר כי "הוועדה מרכינה את ראשה עם מותו של השגריר פרופסור שבתאי רוזן, שנפטר הערב בביתו בירושלים". יו"ר הוועדה, השופט יעקב טירקל, אמר כי "לכתו של פרופסור רוזן, מגדולי המשפטנים, חתן פרס ישראל ומרצה מוביל בתחום המשפט הבינלאומי היא אבדה גדולה למשפחתו, לעם ישראל, לקהילת המשפט הבינלאומי ולחברי הוועדה". הלווייתו של רוזן תתקיים היום ב-10:30 בהר המנוחות בירושלים.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר, כי "ראש הממשלה מביע צער עמוק על לכתו של חתן פרס ישראל פרופסור שבתאי רוזן, מומחה בעל שם עולמי למשפט בינלאומי שהתגייס במלוא המסירות, הכישרון והידע לעבודת ועדת טירקל".

רוזן נולד וגדל באנגליה, שם גם סיים את לימודי המשפטים שלו. לאורך השנים שימש במספר תפקידים בשירות המדינה, בין היתר כיועץ המשפטי של משרד החוץ, סגן נציג ישראל לאו"ם ונציג ישראל לאו"ם. אחרי פרישתו משירות המדינה היה חבר סגל באוניברסיטת בר אילן ופרופסור אורח באוניברסיטת קיימברידג'. ב-2001 היה רוזן חבר באקדמיית האג למשפט בינלאומי. בשנת 1960 זכה רוזן בפרס ישראל למדעי המשפט.

בחודש יוני אישרה הממשלה את מינויו של רוזן כחבר בוועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט לעזה. ביקורת ציבורית נשמעה לאחר ההודעה על הרכב הוועדה, בשל גילם המתקדם של חבריה.

עדכון ראשון: 23:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully