וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון דרש הכרה בשני עמים - פיאד עזב בזעם

פנחס וולף

22.9.2010 / 0:03

לקראת סופה של פגישה בה נטלו חלק דני אילון וסלאם פיאד, דרש סגן שר החוץ שבהודעת הסיכום של כנס המדינות התורמות לרשות יהיה כתוב: "שתי מדינות לשני עמים". ראש הממשלה הפלסטיני הביע הסתייגות מהמהלך ונטש בזעם. אילון: "אם הם לא מתכוונים לשני עמים, אנחנו לא בסיפור"

מחלוקת פרצה אמש (שלישי) בין ראש הממשלה הפלסטינית סלאם פיאד וסגן שר החוץ דני אילון, בפאנל בו השתתפו השניים יחד עם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר. בעקבות המחלוקת עזב פיאד את הפאנל לאות מחאה, וביטל את השתתפותו במסיבת עיתונאים שתוכננה לאחר מכן.

קצפו של פיאד יצא בעקבות דרישה של אילון להכניס שני סעיפים להודעת הסיכום של כנס המדינות התורמות לרשות הפלסטינית המתקיים בניו יורק: בעוד שפיאד ביקש שייכתב רק "שתי מדינות לשני עמים", אילון דרש שייכתב "שתי מדינות לשני עמים, יהודית ופלסטינית". בנוסף אילון דרש להכניס סעיף הקובע שהכסף של המדינות התורמות לא יוקצה להסתה, לטרור ולחרמות נגד ישראל. נכון לעכשיו מסיבת העיתונאים מבוטלת בעקבות העובדה שפיאד החרים אותה.

לאחר התקרית אמר אילון, כי "חשוב לנו שהמינימום שייכתב זה 'שתי מדינות לשני עמים', ודרשתי לדעת למה הם מתכוונים בשתי מדינות - האם למדינה דו-לאומית או למדינה פלסטינית נוספת? אם כוונתם לא לדבר על שתי מדינות לשני עמים, יהודית ופלסטינית, אנחנו לא בסיפור. בכל מקרה גם אם לא תהיה הסכמה, נמשיך לתמוך בכלכלה הפלסטינית".

עדכון ראשון: 21:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully