וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים חילוניות: רוצות לקיים צעדה במאה שערים

מוטי לוי

21.9.2010 / 17:29

פרובוקציה או מחאה? נשים חילוניות בירושלים מבקשות לקיים צעדה אל שכונת מאה שערים בעיר, במחאה על דיווחים לפיהם העדה החרדית תאסור כניסת נשים לשכונה במהלך החג. החרדים: אין החלטה כזאת

קבוצה של עשרות נשים חילוניות צפויה לעתור מחר (רביעי) לבג"ץ, בדרישה לאפשר להן ביום שישי צעדה אל שכונת מאה שערים בירושלים. זאת לאחר שלטענתן, סירבה המשטרה לקיים את הצעדה. מטרת הקבוצה היא למחות נגד החלטת 'העדה החרדית' למנוע כניסת נשים לשכונה במהלך אירועי שמחת בית השואבה בחג הסוכות. מנגד טוענים גורמים בעדה החרדית כי החלטה כזו לא התקבלה מעולם.

לפי דיווחים שפורסמו בתקשורת החרדית בימים האחרונים, ההחלטה לאסור כניסת נשים אל תוך השכונה התקבלה מטעמי צניעות. עקב כך פרסמה צעירה חילונית בשם מיכל זכריה עמוד בפייסבוק, בו נקראות נשים להצטרף לצעדה. מספר ארגונים החברים ב"פורום הארגונים למען ירושלים חופשית", בראשות רונה אורובנו, נטלו על עצמם בימים האחרונים את ארגון המחאה.

המארגנות טוענות כי המשטרה התירה לקיים את הצעדה רק עד הכניסה לשכונה, בפינת הרחובות שטראוס והנביאים. בעקבות סירובה של המשטרה לאפשר את הכניסה לשכונה, אמרה אורובנו לוואלה! חדשות כי מחר תגיש יחד עם לורה וורטון, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם מרצ, עתירה לבג"ץ בדרישה לאפשר את הצעדה אל תוך השכונה החרדית. "זוהי החלטה תקדימית וקיצונית של הדרת נשים מהמרחב הציבורי, המצטרפת לשורה של צעדים שנעשו בכיוון זה מצדה בזמן האחרון" אמרה אורובנו.

"מחאה על דבר שלא קיים"

כאמור, נציגים בעדה החרדית הכחישו אתמול בהודעה רשמית את קיומה של החלטה למניעת כניסת נשים למאה שערים, בתום מפגש בין מפקד תחנת משטרת לב הבירה בירושלים, סגן ניצב אלי כזרי, חברי מועצה חרדים ונציגים בעדה החרדית. שלמה רוזנשטיין, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם יהדות התורה שהשתתף אתמול במפגש אמר כי "מדובר בפרובוקציה מצחיקה. בפגישה במשטרה הוציאו כל הגורמים הרלוונטיים הכחשה על קיומה של ההחלטה בנוגע למניעת כניסת הנשים לשכונה. אני לא רואה שום צורך לעורר מחאה על דבר שהוא לא קיים".

בתגובה אומרות מארגנות הצעדה כי מדובר בניסיון להניא אותן מקיום האירוע, וכי הגורמים החרדיים שהשתתפו במפגש אתמול אינם מייצגים את המצב ואת האנשים בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully