וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקצרים תורים: 8 מכשירי MRI נוספים לבתיה"ח

אריאל נוי

21.9.2010 / 17:28

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע על הכנסת מכשירי MRI חדשים בשמונה בתי חולים, בעיקר באזורי פריפריה. "הפעולה תביא לקיצור התורים ושיפור השירות לטובת החולים"

שנתיים לאחר שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן הבטיח להוסיף מכשירי MRI לבתי החולים באזור הפריפריה, קיבלו הערב (שלישי) בתי החולים מכשירים חדשים. ליצמן הודיע כי "במסגרת המדיניות שנקטתי, לפיה בכל בית חולים יהיה מכשיר MRI, יוקצו כעת שמונה מכשירי MRI לבתי חולים. כמו כן סיכמתי עם האוצר על שלושה מכשירים נוספים, תוך מתן עדיפות מיוחדת ליישובי הפריפריה בשל מצוקתם. פעולה זו תביא לקיצור התורים ושיפור השירות לטובת החולים הנזקקים לשרותים אלה".

רישיונות להפעלת מכשירי MRI יופעלו בבתי החולים נהריה, פוריה, זיו, העמק, מרחב נצרת, לניאדו, הלל יפה, אסף הרופא, שערי צדק וברזילי. כמו כן מכשיר MRI נייד יפעל במרחב היישובים מדרום לבאר שבע ועד אילת על ידי אסותא - מרכזים רפואיים.

כתוצאה מאישור רשיונות אלה, התורים בבתי החולים צפויים להתקצר באופן משמעותי. עד כה הגביל משרד הבריאות בתקנות את מספר המכשירים כך שמכשיר אחד ישרת 750 אלף תושבים, זאת בשל רצון למנוע בדיקות "מיותרות" שעלותן גבוהה. לאחר חלוקת המכשירים החדשים, היחס יעמוד על מכשיר אחד ל-410 אלף תושבים.

מנהל בית החולים לניאדו בנתניה, ד"ר אבי שקולניק, אמר לוואלה! חדשות כי "סוף סוף הבינו שבאזור השרון שמשרת 400 אלף איש אין מכשירי MRI. יש צורך דחוף במכשירים, חולים מחכים חודשים לתור ל MRI וזה לא הגיוני. חולה צריך את זה דחוף, הוא חולה היום לא מחר. באותם המקרים שנדרש לעשות MRI אין שום סיבה שחולה ימתין. תושבי נתניה והשרון לא יצטרכו לרוץ לעיר אחרת, כולם יהיו בבית חולים ויקבלו את השרות הזה" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully