וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: חמאס ישלם על שיגור טילים מסיני

21.9.2010 / 17:00

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי אמר בביקור בתרגיל של חטיבת הצנחנים כי ישראל יודעת שחמאס עומד מאחורי שיגור הרקטות מסיני לעבר ישראל. לדבריו, "גם מצרים מודאגת מהאפשרות של שיגורים נוספים"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל. עריכה: יותם בן-דוד)

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי התייחס היום (שלישי) במהלך ביקור בתרגיל שביצעה חטיבת הצנחנים בבסיס האימונים בצאלים לנושא שיגור הרקטות מאזור סיני. לדברי אשכנזי, "גם המצרים מודאגים מהאפשרות הזאת. ברור לנו שהחמאס עושה את זה וחמאס יישא בתוצאות של פעולה כזאת". יצוין כי בשבועיים האחרונים דיווחו המצרים על חוליית טרור, ככל הנראה המקושרת לחמאס, שמתכוונת לשגר טילים מסיני אל עבר שטח ישראל.

בנוסף אמר הרמטכ"ל כי טיל ה"יחונט", אותו תמכור רוסיה לסוריה, הוא "טיל חוף-ים על קולי שמציב אתגרים לצה"ל. איננו מתכוונים לצמצם את חופש הפעולה שלנו בעקבות האיום הזה. אנחנו עוקבים אחר ההצטיידות הזאת. זאת התפתחות לא טובה ונדע להתמודד איתה".

בהתייחסו לזירה הפלסטינית אמר אשכנזי כי ניתן להסביר את התגברות הטרור בשבועות האחרונים בחידוש המשא ומתן בין ישראל לרשות. "בימים האחרונים יש רגיעה ולשמחתי בשבועיים וחצי האחרונים הצלחנו לסכל פיגועים ביהודה ושומרון. באופן כללי כשמסתכלים על השנה היוצאת, בסך הכל יש מציאות ביטחונית שונה לחלוטין סביב יישובי עזה ויהודה ושומרון. אנחנו לא נאפשר לעזה לחזור למציאות שהייתה לפני מבצע 'עופרת יצוקה' ולכן אנחנו מגיבים ופועלים ביום ובלילה כדי שהירי לא יימשך והמציאות לא תידרדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully