וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לאלימות: קצינים מישראל ומהרשות נפגשו בשכם

ניר יהב ופנחס וולף

21.9.2010 / 14:25

לפי דיווח פלסטיני, קצינים ישראלים, פלסטינים ואמריקאים רמי דרג נפגשו תחת מעטה סודיות בשכם במטרה לדון "במספר סוגיות מהותיות", על רקע המו"מ בין ישראל לפלסטינים והחשש כי חמאס ינסה להבעיר את הגדה

מחשש להתפרצות אלימה של חמאס בגדה המערבית, על רקע חידוש שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים, נפגשו היום (שלישי) קצינים ישראלים, פלסטינים ואמריקאים בשכם, במטרה לדון "במספר סוגיות מהותיות". כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מפי מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים".

על פי הדיווח, הפגישה התקיימה תחת אבטחה כבדה ומעטה חשאיות, ובכירים ביטחוניים בשכם אף הכחישו את דבר קיומה. עוד דווח, כי בפגישה השתתפו קצינים ישראלים רמי-דרג, שר פלסטיני, בכירים נוספים ברשות הפלסטינית ובכירים אמריקאים. זהות המשתתפים לא נמסרה, והמקורות סירבו לאשר או להכחיש את הדיווחים לפיהם המשתתפים דנו גם במשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים ובחששות מהסלמה ביטחונית בגדה המערבית.

הרמטכ"ל גבי אשכנזי התייחס אף הוא לנושא בעקיפין במהלך דיון של ועדת חוץ וביטחון ואמר כי "בכל הקשור לאנשי חמאס, המעגל של השיפוט שלהם הוא שלם. ברגע שמדובר בפורשי פתח זה בפירוש לא כך. מוקדם מדי להעביר אחריות ביטחונית מלאה לפלסטינים". בסקירתו התייחס הרמטכ"ל לאפשרות שהמו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים ייכשל ואמר: "תפקידנו להיערך לכל התרחישים והאפשרויות. אנחנו נערכים לכל האופציות – גם שהמשא ומתן יצליח וגם שייכשל או שייתקל במבוי סתום. יש ציפייה בשטח הפלסטיני להתקדמות, אך היא ציפייה מפוכחת. אם המשא ומתן יגיע למבוי סתום ההערכה היא שיהיו אירועים אלימים, אך לא גל טרור כפי שהיה בשנת 2000".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully