וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: ישראל במקום השמיני בעולם בזיופי תרופות

אריאל נוי

21.9.2010 / 15:11

לפי סקר של המרכז לרפואה לאינטרס ציבורי, 1 מכל 100 ישראלים רוכש תרופה מזויפת. המרכז מזהיר, כי אם לא יינקטו צעדים להתמודד עם התופעה, יגיע היקף מכירת התרופות המזויפות בעולם ל-75 מיליארד דולר עד סוף 2010

ישראל נמצאת בין עשר המדינות המובילות בעולם בזיופי תרופות ומדורגת במקום השמיני. כך עולה מסקר שביצע החודש המרכז לרפואה לאינטרס ציבורי ללא מטרות רווח ופורסם היום (שלישי). מהסקר גם עולה, כי 1 מכל 100 ישראלים רוכש תרופה מזויפת בידיעה או שלא בידיעה.

המרכז מזהיר, כי אם לא יינקטו צעדים של ממש להתמודדות עם זיוף התרופות, עד סוף השנה יגיע היקף המכירות של תרופות מזויפות בעולם ל- 75 מיליארד דולר. נתון זה מבוסס על מקרים מדווחים בלבד.

התרופה הנסחרת ביותר בשוק הזיופים בישראל היא תרופת המרשם ויאגרה. מדו"ח המרכז לרפואה לאינטרס ציבורי ללא מטרות רווח עולה כי בין השנים 2007-2009 דיווחו הרשויות בישראל על 438,410 כדורי ויאגרה שזוהו על ידי החברה המייצרת "פייזר" כמזויפים. עוד עולה מהדו"ח, כי כ-33% מהתרופות המזויפות שנתפסות הן ללא כל חומר פעיל, 52% הינן בעלות מינון לא נכון של מרכיבי התרופה ו-20% מהתרופות המזויפות הכילו חומרים שאינם אמורים להיכלל בהם. הדו"ח העלה עוד כי סוחרים בתרופות מזויפות מעורבים בדרך כלל גם בסחר בנשק ובמימון של ארגוני טרור שונים ברחבי העולם.

לדברי קארין רמות, מנהלת קשרי חוץ ב"פייזר" ישראל, ערוצי ההפצה הפופולריים של תרופות מזויפות הם אינטרנט, פרסום בעיתונות, תרופות ביבוא אישי, ושווקים. התרופות המובילות ברשימת התרופות המזויפות הינן תרופות נגד מלריה ושחפת, אנטיביוטיקה, תרופות מדכאות תאבון, נוגדי קרישה וחיסונים וכמובן תרופות לטיפול בהפרעות זקפה כדוגמת ויאגרה. ויאגרה היא התרופה הכי נפוצה בשוק התרופות המזויפות. לדברי דודו פאפו, יו"ר הסתדרות הרופאים, "אם קניתם ויאגרה בכל מקום למעט בית מרקחת מורשה קיבלתם מוצר מזויף, גנוב או מוברח. חשוב להקפיד לרכוש את התרופות באמצעות מרשם שהתקבל אצל הרופא המטפל ואך ורק בבתי מרקחת מורשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully