וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: קים ימנה בקרוב את יורשו?

טליה שחר

21.9.2010 / 13:02

מפלגת השלטון במדינה תקיים בשבוע הבא כינוס נדיר כדי לבחור את הנהגתה. לפי ההערכות, בנו הצעיר של קים ג'ונג-איל, מנהיג האומה, צפוי להתמנות לתפקיד רשמי במפלגה, ובכך לסמל את מעמדו כיורשו של אביו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מפלגת השלטון בקוריאה הצפונית תקיים בשבוע הבא את כינוסה הגדול ביותר בעשורים האחרונים, כדי לבחור הנהגה חדשה. כך דווח היום (שלישי) בתקשורת הממלכתית במדינה. לפי ההערכות, בכינוס ייבחר גם יורשו של מנהיג המדינה המבודדת קים ג'ונג-איל, והוא צפוי להיות הצעיר מבין בניו, קים ג'ונג-און.

קים, שככל הנראה לקה בשבץ ב-2008, האיץ באחרונה את תהליך בחירת יורשו. בהודעה שפורסמה בתחנת הטלוויזיה הממלכתית נאמר כי בכינוס שייערך בפיונגיאנג ייבחר "הוועד הבכיר של המפלגה", אך לא נמסרו פרטים נוספים. עם זאת, לפי ההערכות קים הצעיר ימונה לתפקיד בכיר במפלגה כסימן לכך שהוא היורש. בשלב זה ידוע מעט מאוד במערב על קים ג'ונג-אן, פרט לכך שהוא בשנות ה-20 לחייו ולמד בשוויץ.

הכינוס היה אמור להתקיים בתחילת החודש ונדחה. זאת הפעם הראשונה שהאליטה הפוליטית במדינה מתכנסת מאז 1980, כשקים החל למלא את תפקידו הרשמי במפלגת העובדים בגיל 38, כחלק מהתהליך הרשמי לרשת את אביו ומייסד האומה קים איל-סונג. הוא הפך למנהיג בעקבות מות אביו ב-1994. כיום קים הוא בן 68, אולם הוא אינו צפוי לצאת לגמלאות בזמן הקרוב, למרות בריאותו המתרופפת, מכיוון שבנו נחשב לצעיר מדי וחסר ניסיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully