וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: גם במשט הבא עלולים להיות נפגעים

פנחס וולף

21.9.2010 / 14:52

רב אלוף גבי אשכנזי אמר בדיון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי לא ניתן להבטיח שלא יהיו נפגעים במשט הסיוע לעזה שצפוי לצאת מחופי בריטניה. על המו"מ המדיני: נערכים לאפשרות של אירועים אלימים אם השיחות ייכשלו

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ)'

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, ערך היום (שלישי) סקירה ביטחונית בפני חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. בסקירתו התייחס הרמטכ"ל למשט "ויוה פלסטין 5" שצפוי לצאת מחופי בריטניה לכיוון רצועת עזה. לדבריו, "אם המשט האירופי יתממש, זה יהווה אתגר גדול לצה"ל. אני לא יכול להבטיח שאם הדברים יתנהלו כפי שהיה במשט האחרון לא יהיו פצועים".

בנוסף, התייחס הרמטכ"ל לאפשרות שהמו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים ייכשל ואמר: "תפקידנו להיערך לכל התרחישים והאפשרויות. אנחנו נערכים לכל האופציות – גם שהמשא ומתן יצליח וגם שייכשל או שייתקל במבוי סתום. יש ציפייה בשטח הפלסטיני להתקדמות, אך היא ציפייה מפוכחת. אם המשא ומתן יגיע למבוי סתום ההערכה היא שיהיו אירועים אלימים, אך לא גל טרור כפי שהיה בשנת 2000".

בתגובה לדברים אלה אמר ח"כ אריה אלדד כי "הרמטכ"ל אמר בעצם - מחר יירד גשם, או שלא. אני חושב שצה"ל מקל ראש באפשרות שנביל שעת' דיבר עליה. אין לי ספק שכוונתם של הפלסטינים היא לפתוח שוב במאבק מזוין ולהשתמש באיום הזה כדי לנסות ולסחוט מישראל ויתורים נוספים".

הרמטכ"ל הוסיף ואמר בסקירתו, כי "יש גופים שינסו לפגוע במשא ומתן. אלה גופים הפועלים בהשראה אירנית ומבקשים לגרום להכשלתו של המשא ומתן". עוד אמר אשכנזי כי "צה"ל שומר לעצמו חופש פעולה ביטחוני בכל יהודה ושומרון. אין פשרות בזה". לדבריו, "יש מגעים עם הפלסטינים בנושא הביטחון אך אין זה תחליף לצה"ל".

אשכנזי התייחס גם לתום התקופה של הקפאת הבנייה בשטחים. "יש מתח גם באוכלוסייה היהודית", הוא אמר. "המתנחלים שיתפו פעולה עד עכשיו. יש ציפייה שההקפאה תסתיים. מחובתנו לפקוח עין ואנו נערכים גם לכך".

על מינויו של אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל, אמר הרמטכ"ל: "אני מאחל לו בהצלחה. אנו פועלים בשיתוף פעולה. סוכם שגדי אייזנקוט יישאר עוד שנה כאלוף פיקוד הצפון, ובהמשך ימשיך לתרום לצה"ל. המטרה היא לבצע את המינויים ההכרחיים כדי לשמור על יציבות, וייעשו מינויים נוספים בהמשך". אשכנזי גם מתח ביקורת על ההחלטה למנות לו מחליף חצי שנה לפני תום כהונתו ואמר כי "בעבר היה נהוג שממנים רמטכ"ל חודשים ספורים לפני סיום תפקיד הרמטכ"ל המכהן ולא כפי שנעשה עכשיו. את דעתי אמרתי בזמנו גם לשר הביטחון וגם לראש הממשלה".

(עדכון ראשון: 12:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully