וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים חוששים: ברק ינסה למנוע חידוש הבנייה

21.9.2010 / 13:01

בהתנחלויות נערכים לתום תקופת ההקפאה, אך חוששים כי שר הביטחון יבצע תרגילים "מלוכלכים ואפילו לא חוקיים" במטרה למנוע את חידוש הבנייה. "עשרות משפחות עומדות עם סטופר לקראת יום שני", סיפר אחד מראשי המועצות

חמישה ימים נותרו לתום תקופת הקפאת הבנייה בגדה המערבית, ובקרב המתנחלים כבר מחכים בכיליון עיניים ליום שני, 27 בספטמבר, בו יפקע באופן רשמי צו ההקפאה. ראשי המועצות כבר השלימו את כל ההכנות כך שביום שני בבוקר יוכלו כלל בעלי היתרי הבנייה להתחיל לבנות את בתיהם. בחלק מהיישובים אף נוצר מחסור בכלי מלאכה עקב הביקוש הגדול. אחד החששות בקרב המתנחלים היא ששר הביטחון אהוד ברק יורה למנהל האזרחי לבדוק מחדש את כלל תכניות הבנייה - דבר שיוביל בפועל להמשך ההקפאה. בנוסף, חוששים ביש"ע כי אלוף פיקוד המרכז, בהוראתו של ברק, יכריז על אתרי הבנייה כ"שטח צבאי סגור" אליו ייאסר על העובדים להיכנס.

על אף שמדובר בחול המועד סוכות בו על פי ההלכה אסור לבצע עבודות בנייה, הצטיידו המתנחלים בפסק הלכה של הרב הספרדי הראשי שלמה עמאר, ושל רבה של קריית ארבע דב ליאור, המתיר לבנות במהלך החג. "שלחתי מכתבים, עשיתי טלפונים ודאגתי שביום שני יגיעו לכאן כל הקבלנים, כל מזכירי היישובים וכל בעלי ההיתרים על מנת שיתחילו בעבודות", סיפר שאול גולדשטיין, ראש המועצה האזורית גוש עציון. "הודעתי להם שלא חשוב איך, לא חשוב איפה, העיקר שיתחילו לבנות את הבית שלהם". בגוש עציון למשל, יש כ-180 יחידות דיור שכבר קיבלו את כל אישורי הבנייה הדרושים, כולל את זו של שר הביטחון, אולם בנייתן הופסקה בשל צו ההקפאה שהוצא לפני עשרה חודשים.

"פגיעה בזכויות אדם"

על אף שבאופן טכני ראש הממשלה אינו יכול להעביר החלטה על המשך הקפאת הבנייה, חוששים המתנחלים מתרגילים שונים של שר הביטחון ברק, שימשיכו דה פקטו את ההקפאה. "הוא כל כך לא אכפתי שהוא מסוגל לכל, לתרגילים הכי מלוכלכים ואפילו לתרגילים לא חוקיים, הכל כדי שלא נבנה", אמר גולדשטיין על ברק. עם זאת, למעט מספר אירועים סמליים, לא צפויים כל המתנחלים שיש בידיהם אישורים לשוב ולבנות כבר ביום שני. "ודאי שהבנייה תחזור, אבל לא יהיו מצעדי טרקטורים", אומרים המתנחלים.

"אני עומד עם סטופר לקראת יום שני, וכמוני עוד עשרות בעלי משפחות שרק מחכים שאחתום להם על התוכניות בנייה", סיפר ראש מועצת בית אריה-עופרים אבי נעים. "ביום שני אאשר ואחתום על כל ההיתרים שיש לי על השולחן. אני לא חושש שמישהו במשרד הביטחון ינסה לעצור את זה. ברגע שהצו פג, אנחנו חוזרים לבנות". בבית אריה ובעופרים יש כ-50 יחידות דיור שכבר עברו את כל האישורים הנדרשים.

אולם לא רק ביישובים הגדולים ובאזורים עליהם יש הסכמה ממתינים ליום שני. גם ביישובי דרום הר חברון ממתינים בציפייה מתוחה למועד תום ההקפאה. "אולי אני לא שייך לגושים של חיים רמון ואחרים בתקשורת, אבל אני כן שייך לגוש ההתיישבות של דרום הר חברון, המקום שבו גרים יהודים מאז ומעולם", אמר ראש המועצה צביקי בר-חי, שלא מתרגש מההצהרות על המשך בנייה בגושי ההתיישבות בלבד. "אני לא מדבר בכלל עם משרד הביטחון, ואני גם לא חושש מהם. ברגע שהסמכות לתת היתרים תשוב לידינו, שניה לאחר מכן אנחנו מאשרים. היתה כאן (בהקפאה, י"ב) פגיעה קשה מאוד בזכויות האדם של אנשים שקנו כאן מגרשים במיטב כספם, ואנחנו נאשר לכל מי שצריך, ברגע שתוקף הצו יפוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully