וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותר לגנוב עוף דורס מהטבע?

עובד אלחליבי

21.9.2010 / 10:58

בסוף השבוע האחרון מצא צוות סיור של מג"ב צמד עופות דורסים שהוחזקו בשבי. האם באמת אפשר להפוך אותם לחיות מחמד?

זוג עופות דורסים מסוג 'עקב עיטי', נמצאו בסוף השבוע האחרון במהלך סיור של שוטרי מג"ב, בתוך כלוב בחצר ביתו של תושב הכפר עידנא. זוג העקבים העיטיים נמצאו, כשהם מוחזקים בתנאים ירודים. העופות סובלים מפציעות שבי וכנפיו של אחד מהם קוצצו. החשוד באחזקתם נעצר ונפתחה כנגדו חקירה, במהלכה הודה כי לקח את זוג העופות מהקן והחזיק אותם אצלו במשך שנתיים. כשנשאל מדוע חמס את העופות, החשוד הסביר שלא התכוון למכור אותם או לפגוע בהם, אלא שהוא ראה בהם כחיית מחמד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עקב עיטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא מובן מאליו שלוחמים של מג"ב מכירים את האיסור על אחזקת חיות בר" מספר אורי קייזר, פקח רשות הטבע והגנים בשפלה הדרומית," מדובר בעוף דורס גדול, שמוטת כנפיו יכולה להגיע עד למטר וחצי, ומקומו כמובן בטבע ולא ברשותו של אדם זה או אחר. החשש העיקרי, שהציפור לא תוכל לשוב לטבע מאחר והתרגלה לחיות ולקבל את מזונה מבני האדם".

העקבים הועברו לבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים ונמצא כי מצבם הבריאותי תקין, אך הם עדיין לא בשלים לחזור לטבע. לכן הם הועברו לטיפולם של אנשי פארק הטבע ברמת הנדיב, שם הם יעברו שיקום ארוך טווח ויגודלו ללא מגע אדם, בתקווה שיהיו מסוגלים, לחזור לטבע ולהשיג את המזון שלהם בעצמם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully