וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום ברצח: חנק את בת זוגו למוות לפני 24 שנה

21.9.2010 / 9:37

כשבוע לאחר הסגרתו לישראל, הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד עלי קראעין בגין רצח בת זוגו. "הנאשם הידק את ידיו סביב צווארה של מי שהייתה אהובתו וברח מהארץ במטרה לחמוק מלתת את הדין על מעשיו"

צדק מאוחר: לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (שלישי) כתב אישום נגד עלי קראעין שהוסגר בשבוע שעבר מארצות הברית בגין רציחתה של בת זוגו, אמירה ג'בריס לפני 24 שנים. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נאווה הורביץ מפרקליטות מחוז תל אביב, קראעין הכיר את ג'בריס בשנת 1985 במסגרת עבודתם המשותפת במלון ה"רנסאנס" בירושלים. בין השניים, שהיו נשואים לבני זוג אחרים, התפתח רומן ובינואר 86' הזמין קראעין חדר זוגי עבורם במלון "דיפלומט" בתל אביב.

לטענת הפרקליטות, במהלך שהותם במלון, חנק קראעין את ג'בריס למוות בדם קר. לאחר מכן הוא נמלט מהמלון, ולמחרת בבוקר הוא חצה את הגבול לירדן, משם נמלט לארצות הברית. בשנת 2002 נעצר קראעין בארצות הברית בחשד לביצוע הונאה ונידון לתשע שנות מאסר. ישראל ביקשה אז את הסגרתו בגין החשדות נגדו ברצח ג'בריס, ולאחר שריצה את עונש המאסר הוא הוסגר לארץ.

"גופתה של ג'בריס נמצאה בשעות הצהרים לאחר הרצח, לאחר שקצין הביטחון נשלח לחדר לברר מדוע השניים טרם עזבו את החדר ואינם עונים לטלפון. הוא מצא אותה כשהיא עירומה ומכוסה בשמיכה ובפיה ובאפה טחוב צמר גפן", נכתב בבקשת המעצר. הפרקליטות מבקשת לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בבקשת המעצר גם נטען, כי בידי הפרקליטות מכתבים שקראעין שלח מירדן לאמה של ג'בריס ולאחת מידידותיו, אשר נתפסו על ידי הצנזור בגשר אלנבי בהם הוא כתב שחנק ארת ג'בריס למוות "מעצבים" בעודו יושב איתה על המיטה. במכתבים - כך נטען - הוא אף הביע צער על הרצח. בחקירתו לאחר ההסגרה לישראל, סיפר קראעין כי בפגישתם האחרונה ג'בריס היתה "התקפית", היא רצה אחריו לאמבטיה "כאילו רצתה לתקוף אותי", ואז תפס אותה בגרון כדי להפסיקה.

"עבירת הרצח, שנעברה באכזריות, כאשר המשיב מהדק את ידיו סביב צווארה של מי שהייתה אהובתו, פרק זמן שהביא למותה במקום, כמו גם בריחת המשיב מן הארץ, מיד לאחר מעשה זה, במטרה לחמוק מלתת את הדין על מעשיו, ואיתורו בארצות הברית - רק מחמת העובדה שנשפט שם למאסר ממושך – והסגרתו ארצה, לאחר שננקטו נגדו הליכי הסגרה, כל אלה מעלים יסוד סביר לחשש, כי אם ישוחרר המשיב ממעצר, יסכן את ביטחון הציבור, ויביא לשיבוש הליכי משפט, להתחמקות מהליכי שפיטה או מריצוי מאסר", נכתב בבקשת המעצר.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • הסגרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully