וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה למזכ"ל האו"ם: מנע נאום אחמדינג'ד

גלעד גרוסמן

20.9.2010 / 20:12

נשיא הארגון הבינלאומי של עורכי דין ומשפטנים יהודים פנה לבאן קי מון בדרישה למנוע מנשיא אירן לנאום בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. ממזכירת המדינה האמריקאית קלינטון תבע המשפטן להגביל את תנועתו של אחמדינג'ד בניו יורק

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד צפוי לנאום ב"כינוס יעדי המילניום" בניו יורק - ובהמשך השבוע גם בכינוס השנתי של העצרת הכללית של האו"ם. בניסיון למנוע ממנו לנצל את הבמה כדי להשתלח בישראל, שלח אתמול (שני) עו"ד אלקס הרטמן, נשיא הארגון הבינלאומי של עורכי הדין ומשפטנים יהודים, מכתבים למזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ולמזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בבקשה להגביל את תנועתו של אחמדינג'ד ולמנוע ממנו להסית נגד ישראל בנאומו באו"ם.

"בכל שנה משתתף הנשיא האירני בעצרת האו"ם ומנצל את הבמה כדי להפיץ שנאה נגד ישראל. בנאומיו בעבר קרא 'למחוק את ישראל מהמפה' והכחיש את קיום השואה", ציין הרטמן במכתבו. עוד כתב הרטמן כי אחמדינג'ד ניצל בעבר את ביקורו באו"ם כדי להפיץ את שנאתו הגזענית, ולכן חברי הארגון מבקשים מקלינטון להגביל את התנועה שלו בניו יורק, כך שיוכל לנוע רק בין כותלי האו"ם. במכתב לבאן כתב הרטמן שהצהרותיו של אחמדינג'ד נגד ישראל הינן הפרה בוטה של כללי האו"ם, ולכן הרטמן מבקש ממנו להשתמש בסמכותו כדי למנוע שימוש בבמת האו"ם להפצת גזענות. טרם התקבלו תגובות למכתבים.

לדברי הרטמן, ארה"ב אינה יכולה למנוע את כניסתו של אחמדינג'ד לתחומה, מכיוון שהיא מחויבת לאפשר את פעילותו התקינה של האו"ם אך בסמכותה, להגביל את תנועתו בתוך המדינה לתחומי האו"ם בלבד. עוד אמר הרטמן כי נאומי השנאה של אחמדינג'ד מהווים פשע נגד האנושות והפרה בוטה של כללי האו"ם, ולכן יש לבאן הסמכות למנוע את הנאום. "חובה על הקהילה הבינלאומית לפעול נגד מי שמפר את החוק ומטיף שנאה", אמר הרטמן.

בראיון שהעניק לפני כשבוע לרשת הטלוויזיה האמריקאית NBC, אמר אחמדינג'ד כי עדיף יהיה אם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית תחקור את ישראל בנוגע לכוונותיה הגרעיניות. אחמדינג'ד אמר ממקום מושבו בטהרן, כי "במקום להתרכז בתכנית הגרעין שלנו, עדיף שסבא"א תפנה את עיקר תשומת לבה למשטר הציוני". לדברי נשיא אירן, ישראל "מחזיקה בנשק גרעיני ומאיימת באופן בלתי פוסק על שכנותיה". אחמדינג'ד ציין עוד, כי "רק במהלך השנה האחרונה ישראל איימה על אירן בלמעלה מעשר הזדמנויות שונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully