וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים עבדו בשגרירות זרה, הילדים יגורשו מהארץ

20.9.2010 / 18:35

המדינה עומדת לגרש שלושה ילדים שנולדו בישראל, בשל סעיף בהחלטת הממשלה שקובע שלא יינתן מעמד לילדים שהוריהם עבדו בעבר בשגרירויות זרות. המוקד לסיוע לעובדים זרים עתר לבג"ץ בדרישה לבטל את הסעיף ואת הגירוש המתוכנן

מארי בת ה-14.5 נולדה בישראל ומתגוררת כאן כל חייה. במשך שלוש שנים היא הלכה לצופים, אולם הפסיקה בשל העומס הרב שדורשים ממנה לימודי הכינור. גם אחיה אלדי בן ה-9 הוא יליד ישראל. הוא לומד ריקוד, והשניים משתתפים יחד בשיעורי פיתוח קול. שני האחים לומדים בבתי ספר ישראליים, דוברים עברית ואינם מכירים חיים אחרים. בארץ המוצא של הוריהם – הפיליפינים – הם מעולם לא ביקרו. גם ג'אמין בן השש נולד וגדל כאן כל חייו. אף שהשלושה עומדים בתנאים שהציבה הממשלה למתן רישיון לילדים עובדים זרים להתגורר בארץ, בקשתם נדחתה בשל סעיף בהחלטה שקובע שלא יינתן מעמד לילדים שהוריהם עבדו בעבר בשגרירויות זרות.

המוקד לסיוע לעובדים זרים עתר ביום חמישי לבג"ץ בשמם של שלושת הילדים, בדרישה לבטל את הסעיף בהחלטת הממשלה הקובע כתנאי לקבלת רשיון למעמד קבע, כי הורי הילד לא הועסקו על ידי נציגות דיפלומטית בישראל. בעתירות, שהוגשו באמצעות עורכי הדין יונתן ברמן ואסנת ליפשיץ-כהן, נטען כי מדובר ב"תנאי טכני ושרירותי, אשר חוטא למטרת ההסדר ואינו עולה בקנה אחד עם הרציונל העומד בבסיס ההחלטה - מתן מענה הומניטרי לילדים אשר גדלו והתחנכו שנים רבות בישראל, ישראל היא מרכז חייהם, והרחקתם מהמדינה תביא לפגיעה קשה וטראומטית ולהגליה תרבותית עבורם".

"אנחנו מקווים ומתפללים לכך שחלק קטן מלבו של אלי ישי יראה שהילדים שלנו הם בדיוק כמו הילדים האחרים", אמרה ג'ודיתה, אמם של מריה ואלדי. היא הגיעה לישראל מהפיליפינים באשרת תייר כבר ב-1993, ועבדה כמנקה בשגרירות האיטלקית במשך 14 שנה. גם בעלה שהגיע שנה לישראל שנה קודם לכן, עבד כמנקה בשגרירות. כיום היא עובדת כמנקה בבית של משפחה. אביו של ג'אמין עבד כנהג בשגרירות צרפת בתשע השנים האחרונות, ואילו אמו, שנמצאת בישראל כבר 16 שנה, עבדה בעבר כמנקה בשגרירויות ארה"ב ובריטניה.

"רק אלוהים יודע מה יהיה"

ג'ודיתה ובעלה ניסו להסדיר את מעמדם כבר ב-2006, בעקבות החלטת ממשלה קודמת לגבי עובדים זרים בלתי חוקיים, אולם אז נאמר להם כי ההחלטה אינה חלה עליהם מכיוון שהם עובדים חוקיים. כעת, שוב החלטת הממשלה פוסחת עליהם. גם העובדה שהעותרים כיום כבר אינם עובדים בשגרירויות אינה מסייעת להם. "אני רוצה שהילדים שלי יוכלו ללכת ברחוב מבלי לפחד שיבוא שוטר ויבקש לראות את הדרכון שלהם", אמרה ג'ודיתה בהתרגשות, "הם בדיוק כמו כל הילדים הישראלים, הם ממש לא מתנהגים כמו ילדים פיליפינים. מענישים אותם, מכיוון שעבדנו בשביל דיפלומטים, זה לא מגיע להם".

"הטענה של המדינה היא שלא חלים אותם כללים על עובדי השגרירויות ומהגרי עבודה", אומרת עו"ד ליפשיץ-כהן. "בעצם הם מתעלמים מהעובדה שמדובר בעובדים זוטרים. מנקה היא מנקה, נהג הוא נהג וטבח הוא הוא, וזה לא משנה אם מדובר במנקה בביתו של קונסול או בבית בכפר שמריהו. ההסדר גובש מתוך כוונה שלא להגלות את הילדים, ואין מקום להבחנה בין ילד שהוריו בלתי חוקיים לבין ילד שהוריו עובדים או עבדו בשגרירות. חוץ מההסדר הזה אין להם דרך לרכוש מעמד, מי מבטיח לעובדי השגרירויות שבשנה הבאה יחדשו להם את האשרה?".

"אני לא יודעת מה יקרה אם ניאלץ לחזור לפיליפינים, ואני לא חושבת על זה", הוסיפה ג'ודיתה. "רק אלוהים יודע מה יהיה בעתיד. אני מתפללת שיתנו לילדים שלנו את ההזדמנות להישאר כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully