וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: הארכת ההקפאה תאפשר השגת הסדר שלום

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.9.2010 / 16:38

לדברי יו"ר הרשות הפלסטינית, הוא אינו מתנגד להארכה של תקופת הקפאת הבנייה בשטחים בחודש או חודשיים בלבד, "משום שבמהלכם אפשר להגיע להסכם שלום סביב כל סוגיות הסדר הקבע"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (שני) כי לא יסכים לקיים משא ומתן עם ישראל "אפילו יום אחד", אם היא תחדש את הבנייה בהתנחלויות בסוף החודש. בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית בדרכו לכינוס האו"ם בניו יורק הבהיר אבו מאזן: "נמשיך במשא ומתן כל עוד אין בנייה בהתנחלויות. איני מוכן לשאת ולתת אם תחודש הבנייה".

אבו מאזן הוסיף ואמר כי, הוא אינו מתנגד להארכת תקופת ההקפאה בחודש או חודשיים בלבד, "משום שבמהלכם אפשר להגיע להסכם שלום סביב כל סוגיות הסדר הקבע". הוא הבהיר כי "אם תופסק הבנייה בהתנחלויות, אם תהינה כוונות טובות, אם יהיה רצון ואם ישראל תקבל החלטה בנושא – נוכל להגיע להסכם סביב נושאי הגבולות והביטחון. ואם נשיג הסכמות בנושאים אלו – אוטומטית נפתור את נושאי ההתנחלויות, המים וירושלים".

בהתייחסו לפתרון סוגיות הפליטים אמר: "יש לפתור את הסוגייה בהתאם להחלטת האו"ם 194". בנוסף, הבהיר אבו מאזן כי על ישראל לשחרר את כל האסירים הפלסטינים מהכלא במסגרת הסכם עם הרשות, שכן "הפלסטינים לא יקבלו הסכם שלא יביא לשחרור כל האסירים".

אבו מאזן שב והבהיר כי הוא דוחה את הדרישה הישראלית להכיר בישראל כמדינה יהודית: "זכותה של ישראל לכנות את עצמה כפי שהיא רוצה", הוא אמר. "אנחנו, מצד שני, מכירים במדינת ישראל מבלי התייחסות לדת או ללאום. לא ייתכן שכל פעם שיש ראש ממשלה חדשה בישראל – הוא מגיע בדרישות חדשות מהפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully