וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בעולם החרדי על הגיורים: "הרב עמאר שקרן"

מוטי לוי

20.9.2010 / 20:38

בכירים במגזר החרדי הביעו תרעומת בעקבות הצהרת הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר, לפיה הגיורים בצה"ל נעשים על פי ההלכה. דיין בכיר: "לא היה ברבנות שקרן כמוהו". אב בית דין חרדי בירושלים: "הרב אלישיב רותח מזעם"

בעולם החרדי מתחו היום (שני) ביקורת חריפה על כוונת הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר להכיר בגיורי צה"ל. דיין בכיר בציבורי החרדי אמר לוואלה! חדשות כי "ברמה האישית הרב עמאר שקרן וצבוע. לא היה ברבנות שקרן כמוהו. לכל אחד הוא אומר מה שהוא היה רוצה לשמוע. כשהוא בא לבקר בחוגים החרדיים, הוא מתחזה לצדיק גדול. אני קורא לו לומר מה שהוא חושב ולא להתחבא".

מלשכת הרב עמאר סרבו להתייחס לדברים בטענה שהם אינם ראויים לתגובה.

הרב אברהם דב לוין, אב בית דין לדיני ממונות בירושלים, אמר כי "הרב אלישיב רותח מזעם. אש ולהבה בנושא הזה. זהו לא דבר חדש. אני לא ישן בלילות בגלל הצער על הנושא. לא יכול להיות שהרבנות תכיר בגיורים כאלה שנעשים מן השפה ולחוץ".

בתוך כך, היומון החרדי "יתד נאמן" דיווח כי רבנים ודיינים בכירים מתחו ביקורת חריפה על כוונת הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר להכיר בגיורי צה"ל. בכתבה שכותרתה "פרצה בשמירת ייחוס וטהרת כרם בית ישראל" טען כתב העיתון יחיאל סבר כי רבנים ודיינים יצאו "במחאה גלויה ונמרצת בעקבות הצהרת הרב הראשי הספרדי". עם זאת, לאורך כל הכתבה לא צוין שמו של דיין או רב כלשהו.

"שלא יהיה פקפוק - הגיורים מוכרים"

ביום חמישי האחרון, פירסם הרב עמאר הצהרה בנוגע לגיורים הנערכים בצה"ל. "לאורך שנים רבות פעלו הרבנים הצבאיים הראשיים לגיורם של חיילי צבא ההגנה לישראל בבתי הדיון לגיור שבצבא ההגנה לישראל", כתב הרב עמאר בהודעה שפרסם. "הרבנים הצבאיים הראשיים פעלו בשיתוף פעולה מלא עם הרבנים הראשיים לישראל בכל ענייני הדת והמדינה. חיילים אשר התגיירו בבתי הדין לגיור כאמור, אף נישאו כדת משה וישראל במשך שנים רבות על ידי רשמי הנישואין, כדת וכדין".

הרב רפי דיין, ראש תחום אשרות ותעודות ברבנות הראשית, הודיע בתחילת השבוע שעבר כי "מועצת הרבנות הראשית תקבל החלטה שהגיורים מוכרים, כך שלא יהיה פקפוק לאף אחד".

בתגובה לדברים גינה כבר אז הרב נחום אייזנשטיין, יו"ר ועד הרבנים העולמי לענייני גיור ומקורבו של מנהיג הציבור החרדי הרב אלישיב את דברי נציגי הרבנות ואמר כי "רוב המגוירים בצה"ל הם גויים גמורים". אייזנשטיין הבטיח, כי יילחם בגיורים המזויפים. לפי ההערכה, המתקפה הבוקר ביומון "יתד נאמן" היא אות הפתיחה למלחמה עליה דיבר אייזנשטיין.

לדברי הרב עו"ד אורי רגב, יו"ר עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, "בניגוד להתלהבות שהביעו גורמים שונים למשמע דבריו של הרב עמאר בשבוע שעבר, דבריו היו צפויים וביטאו את הפחד שלו לקבל על עצמו את האחריות לכשרות הגיורים בצה"ל. לא היתה בתגובתו אף מלה על כשרותם של הגיורים על פי הכרתו ההלכתית, והוא נתלה באילנות גבוהים של רבנים ראשיים לשעבר. כצפוי, היהדות החרדית החלה במאבק בדבריו, ועתה נותר לראות האם לרב הראשי הספרדי יש האומץ וחוט השדרה לעמוד על רגליו הוא, ולהגן על גיורי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully