וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבלים תכננו לחטוף את גופות הנרצחים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.9.2010 / 11:02

העיתון המצרי "אל-אהראם" דיווח מפי מקורות ביטחוניים פלסטיניים, כי מבצעי פיגוע הירי שבו מצאו מותם ארבעה ישראלים מבית חגי, תכננו לחטוף את הגופות ולדרוש שחרור אסירים בתמורה. המטרה: לגרום לישראל לכתר את הגדה ו"לפוצץ" את המו"מ בין ישראל לרשות

רויטרס

(עריכת וידאו: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ', צילום: רויטרס)

מבצעי הפיגוע לפני שלושה שבועות ליד בית חגי, בו נרצחו ארבעה ישראלים, הודו בחקירתם אצל מנגנוני הביטחון הפלסטינים בגדה המערבית כי ההנחיות שניתנו להם היו לצלם את הפיגוע, לקחת את תעודות הזהות של ההרוגים, לקבור אותם, לטעון שהארבעה נחטפו ולדרוש שחרור אסירים תמורתם – כך דיווחו הבוקר (שני) מקורות ביטחוניים פלסטינים לעיתון המצרי "אל-אהראם".

המקורות מסרו עוד כי על פי הודאות מבצעי הפיגוע מהזרוע הצבאית של חמאס, מטרת הפיגוע "לא הייתה רק לרצוח אלא לגרום לישראל לכתר את הגדה, 'לפוצץ' את המשא ומתן הישיר עם הפלסטינים ולגרום ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להתפטר מתפקידו". לדברי המקורות, בחמאס סברו כי אם יודיעו על חטיפת ארבעה ישראלים "ישראל תיסוג מהמשא ומתן ותפלוש לערי הגדה במטרה לחפש את החטופים, דבר שייאלץ את אבו מאזן להתפטר ואף להודיע על פירוק הרשות".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) מיהר התייחס לפרסום. לדבריו, "כעת נחשף סיכון נוסף עקב הסרת המחסומים הסיטונאית. דרכם של המחבלים פתוחה עתה וקלה מאי פעם לרצוח ולחטוף חיים או מתים ולהימלט לערי המקלט הערביות ביהודה ושומרון. זהו עוד סימפטום למחלת ההפקרות הביטחונית ממנה סובל אהוד ברק ושעליה הצביע אהוד אולמרט. מי שמשלם בדמו את המחיר הם אזרחי ישראל".

הותירו שישה ילדים

בפיגוע הירי שאירע בסוף חודש אוגוסט נרצחו יצחק וטלי איימס, אבישי שינדלר וכוכבה אבן חיים – כולם תושבי ההתנחלות בית חגי. מחקירת התקרית עלה כי אש נפתחה לעבר הרכב שבו נסעו הארבעה בכביש 60, סמוך לכפר בני נעים באזור מעלה חבר. צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום קבעו את מותם של הארבעה. לפי ההערכות, הרכב הישראלי נסע מצפון לדרום, לכיוון בית חגי ואז פתחו המחבלים באש לעבר הארבעה ופגעו בהם. זאת לאחר שהיורים וידאו ככל הנראה שמדובר במתנחלים.

יצחק וטלי איימס עלו מרוסיה לישראל. טלי, בת ה-45, הייתה מנהלת חשבונות. יצחק, בן ה-47, עבד כגנן ומאבטח עד שנשקו הוחרם לפני כחצי שנה בעקבות הפרות סדר בהן היה מעורב. מאז שהוחרם פעל יצחק להשיב לו את נשקו.

בני הזוג הותירו מאחוריהם שישה ילדים: דניאל בן 24, רות בת 19, אריאל בן 16, רוחמה בת 12, הודיה בת 9, ועוז בן 5. לבני הזוג יש גם נכד. כוכבה אבן חיים, בת ה- 37, עבדה כגננת לחינוך מיוחד ביישוב אפרת. היא הותירה מאחוריה בעל וילדה בת 10. אבישי שינדלר, בן ה- 24, התחתן לפני כשנה. הוא השתחרר מהשירות הצבאי לפני שנה והיה תלמיד בישיבת שבי חברון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully