וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס לארה"ב: תומכים בהקמת מדינה פלסטינית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.9.2010 / 9:50

בדו"ח שסוקר את הישגי חמאס, צוין כי ממשלתו של איסמעיל הניה שיגרה מסרים לממשל האמריקאי, לפיהם היא תומכת בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'. חמאס קרא לאמריקאים לפתוח עמו בערוץ הידברות

האם הלחץ הבינלאומי על חמאס מתחיל לתת את אותותיו?ממשלת חמאס בראשות איסמעיל הניה שיגרה מסרים לממשל האמריקאי בהם הבהירה כי היא תומכת בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67', וקראה לו לפתוח ערוץ הידברות איתו. בדו"ח שפרסמה הבוקר (שני) המזכירות הכללית של ממשלת חמאס, אשר סקר את הישגיה בחצי השנה האחרונה, נמסר כי הממשלה העבירה את המסרים הללו לממשל האמריקאי באמצעות משלחות אמריקאיות פוליטיות ואקדמאיות שביקרו ברצועת עזה.

חמאס ביקש מהממשל האמריקאי לפתוח בדיאלוג עימו ולהסיר את הווטו שהטיל על שיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות על מנת להקל על השגתו. בהתייחסו לתהליך המדיני הבהיר חמאס לממשל אובמה כי הוא אינו מתנגד לרעיון של הקמת "מדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה ירושלים, כדי להביא ביטחון לעם הפלסטיני, שיבת פליטים, הענקת פיצויים להם ושחרור האסירים מבתי הכלא בישראל".

זו אינה הפעם הראשונה שחמאס משגר מסרים לממשלו של ברק אובמה. למעשה, מאז שנכנס אובמה לתפקידו כנשיא ארה"ב, שיגר לו חמאס שלושה מכתבים. אחד מהם הועבר על ידי הסנטור ג'ון קרי שביקר ברצועת עזה לפני כשנה וחצי. במכתב ציין הארגון כי הוא פתוח לדיאלוג עם כל מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully