וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 שנות מאסר לסודני שהרג אישה בתל אביב

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

20.9.2010 / 9:19

יעקב בשיר אל-פדל, נתין סודני בן 29, הורשע לפני כחודש בהריגתה של אסתר גלילי, תושבת ת"א בת 68. ביהמ"ש גזר עליו שמונה שנות מאסר בפועל. בתה של הנרצחת: הוא קיבל פרס

עוז מרון

(עריכת וידאו: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ', צילום: עוז מרון)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שני) שמונה שנות מאסר על יעקב בשיר אל-פדל, נתין סודני בן 29, שהורשע בחודש שעבר בהריגתה של אסתר גלילי, תושבת העיר. אל-פדל הודה בהריגתה של גלילי בת ה-68 וכן בשני מקרי תקיפה נוספים ובניסיון שוד.

בגזר הדין כתב השופט דוד רוזן כי "הנאשם התנהג באלימות בוטה בטבורה של עיר כשהינו שיכור כלוט. הוא חבל בעובר אורח, וביתר חומרה תקף והרג את המנוחה כך סתם, מבלי שהכירה אותו או ביקשה את רעתו. מעשיו החמורים בולטים נוכח העובדה ששתה לשוכרה מרצונו והביא עצמו למצב של חוסר שליטה ודעת". בני משפחתה של גלילי זעמו על גזר הדין.

בתה, קורין גלילי, אמרה לאחר הדיון לוואלה! חדשות, כי בית המשפט זלזל בחיים של אמא שלה. "אני חשה מההתחלה שהפרקליטות לא לקחה את הפשע הזה כחמור. עוד קשישה שנרצחה בדרום תל אביב", אמרה גלילי. "זה זלזול בחיים של אמא שלי. הסנגור של הרוצח הנבזה היה הרבה יותר חזק מהתביעה והוא קיבל הגנה משפטית אבל לא היה מישהו שידבר בשם אמי ושיגיד מה שצריך להגיד – שהוא פושע שלקח את החיים שלה והוא צריך לשלם על זה. לשלוח אותו לכלא הישראלי לשמונה שנים זה לא עונש זה פרס. היום זו אני שקיבלתי את העונש ואיבדתי אמון במדינה. לא אסלח לפושע ולא אסלח למדינה על מה שעשתה, הפקירה את אימי ושלחה את הרוצח לעונש מגוחך. זה עוול שאסחוב איתי כל חיי. בית המשפט והפרקליטות העבירו היום מסר שאפשר לפשוע לגנוב ולרצוח".

"אשאר רק עם תמונתה של אמי"

גלילי הוסיפה כי "הורי הרוצח ויתר המסתננים חיים ברחוב ועכשיו בכלא הוא יקבל תנאים טובים בהרבה משהיו לו בחוץ: אוכל, אולי אפילו השכלה ואני אשאר רק עם תמונתה של אמי. מאז שהמסתננים השתלטו על דרום תל אביב אני פוחדת ללכת בשכונה שלי. הפליטים האלה לא מסכנים. הם באו לפה לחפש עבודה ולהתעשר. הפכנו להיות אמריקה של המזרח התיכון ואנחנו פה חיים בהארלם. אם המדינה לא תתחיל לעשות כאן סדר, הרצח הבא הוא עניין של זמן".

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רות ארז מפרקליטות מחוז תל אביב, אל-פדל הסתנן לישראל באוקטובר 2008, והיה נתון במשמורת עד לפני כשנה. בסוף חודש פברואר הוא ישב על מדרגה ברחוב גר"א שבשכונת שפירא בתל אביב. גלילי בת ה-68 הגיעה למקום בשעת בוקר מוקדמת, והפילה פח לכיוונו של הנאשם.

לטענת הפרקליטות, אל-פדל התרומם ממקום ישיבתו, רץ לכיוון גלילי ותקף אותה במכות חזקות בידו והיכה אותה בצווארה ובראשה. היא צעדה מספר צעדים ואז התמוטטה על המדרכה, כשהיא מחוסרת הכרה. אל-פדל גחן מעל גופה, ואז ניסה להרים את פלג גופה העליון ולגרור אותה מהמקום, ללא הצלחה. הוא השאיר אותה במקום ועזב.

צוות מד"א שהוזעק למקום הצליח לבצע בגלילי החייאה ולהחזיר לה את הדופק. היא פונתה לבית חולים ומתה באותו יום. בנוסף, אל-פדל הודה כי מוקדם יותר באותו יום תקף שתי נשים שזהותן אינה ידועה, היכה אותן וניסה לשדוד אחת מהן.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully