וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אקוניס: אולמרט הוכיח שקדימה היא שמאל קיצוני

20.9.2010 / 9:25

בליכוד מגיבים על דבריו של ראש הממשלה לשעבר אולמרט, לפיהם "אין מנוס מחלוקת ירושלים" ורומזים כי אלו דעותיה של לבני. ח"כ שנלר מקדימה מזהיר: זה שראשי קדימה לא מגיבים, מעלה חששות כבדים

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: דורון שטיין)

דבריו של ראש הממשלה אהוד אולמרט אמש בעד חלוקת ירושלים מעוררים תגובות זועמות בצד הימני של המפה הפוליטית. יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס אמר הבוקר (שני) בתגובה לדבריו של ראש הממשלה לשעבר כי "דברי אולמרט הסירו את המסיכות שעטתה על עצמה קדימה והם מוכיחים שמדובר במפלגת שמאל קיצונית. כל עוד יו"ר קדימה. הגברת לבני, איננה מתנערת מהדברים, יש לראות בדבריו של אולמרט את מדיניותה הרשמית של מפלגת קדימה".

יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין (ליכוד), כיהן בכנסת הקודמת כחבר כנסת מטעם קדימה, ושימש כאופוזיציה פנים-מפלגתית לראש הממשלה דאז אולמרט. בראיון לוואלה! חדשות, התייחס הבוקר (שני) לתוכניות המדיניות שאותן פירט אמש ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. אלקין אמר כי "אילו תוכניתו של אולמרט היתה מצליחה זה היה מסכן את מדינת ישראל, משום שמשמעות של חזרה לגבולות 67' היא מסוכנת, מעבר לעניין שיש מקומות שזה שורש קיומנו כאן, כמו הר הבית, והם היסוד המוסרי לקיומנו כאן, כי אם אנחנו מוותרים על ירושלים, בשלב הבא יהיה קשה להסביר למה אנחנו לא מוותרים על חיפה, באר שבע ושייח' מוניס".

אלקין הוסיף ואמר כי "לדעתי, אם אולמרט לא היה נופל בסופו של דבר, הוא היה חותם על הסכם. אילו לבני היתה עולה במקומו, ברור שהיא היתה ממשיכה את המשא ומתן מאותו מקום. אין לי ספק בכך. קרה פה נס פוליטי, גם בזה שאולמרט נפל וגם בעובדה שלבני לא הצליחה להקים ממשלה, ומדינת ישראל ניצלה מסכנה מאוד גדולה".

גם בצד הימני של קדימה לא מרוצים מהתבטאויותיו של יו"ר המפלגה לשעבר. ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אמר בתגובה כי "המבחן הוא איך יגיבו ראשי קדימה. אם קדימה תקבל את דעתו של אהוד אולמרט, הרי שהיא חלק ממרצ, אם היא תתנער מהדברים היא יכולה להתייצב שוב כמפלגת מרכז. זה שראשי קדימה לא מגיבים, זה מעלה חששות כבדים. יו"ר קדימה, ציפי לבני, אומרת שצריך להמשיך את המשא ומתן במקום שהפסיק. אם הוא הפסיק במה שאולמרט הציע, מה נשאר להמשיך משם?לגרש אותנו בכלל ממדינת ישראל".

שנלר הוסיף ואמר כי "זה שאולמרט מציע לחלק את ירושלים זה נגד מצע קדימה, איבוד הריבונות בהר הבית זה נגד תפיסת העולם של קדימה, חזרה ל- 67' עם תיקוני גבול קלים זה תוכנית של מרצ ומדינות אירופה השמאלניות. אם יגיעו עשרות אלפי פליטים לתל אביב וחיפה, נאבד את כל הבסיס העקרוני לשתי מדינות. הצעותיו לא מייצגות את המפלגה, זו גניבת דעת".

ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד אולמרט נאם אמש בכנס "יוזמת ז'נבה", והצהיר כי אין מנוס מחלוקת ירושלים. לפי אולמרט, "במסגרת הפתרון הטריטוריאלי אין מנוס מאשר לאמץ את הנוסחה העקרונית שהעלה בשעתו הנשיא קלינטון, לפיה כל השכונות היהודיות, כולל אלה שנבנו אחרי 67 בירושלים, יהיו בריבונות ישראלית, וכל השכונות הלא יהודיות יהיו בריבונות פלסטינית".

"כל מילה שנכתבה מתועדת, אמיתית ונכונה"

בתוך כך, נמשכת הסערה הפוליטית שעוררו חשיפת פרק ביום שישי מספרו האוטוביוגרפי של אולמרט, בו נאמר בין השאר כי ברק ניסה להתברג לרשימת קדימה לכנסת בבחירות 2006. אולמרט חזר על טענתו זו בנאומו אתמול ואמר כי "כל מילה שנכתבה בספרי מתועדת, אמיתית ונכונה. ביומיים האחרונים הרוחות סערו עקב קטעים ראשונים שפורסמו מזיכרונותיי", אמר אולמרט. "כשאנשים כותבים, יש תמיד איזשהי התלבטות של כמה אתה רוצה להיות חשוף, לומר את הדברים כפי שהיו בדיוק, וכמה אתה רוצה לעגל פינות, כדי לא להיכנס להתגוששויות. החלטתי לכתוב את הדברים בדיוק כפי שהיו ולא אסטה מהדברים".

אולמרט המשיך בדבריו ורמז לשר הביטחון אהוד ברק כשאמר כי "אם כותבים זיכרונות, וכותבים איך קמה קדימה, לא ייתכן שלא אספר מי רצה ומי לא רצה להצטרף, מי התחנן להצטרף ומי לא נכנס ולאחר מכן קרא לה 'מפלגה של פליטים', כי אולי הוא לא זכה להיכנס לאותה 'מפלגה של פליטים'. אפשר להחליק דברים, לא לציין מי יזם מהלכים ביטחוניים ומי ניסה לסכל בדרכים תככניות. כל מילה שנכתבה מתועדת, אמיתית ונכונה. לפעמים נעימה ולפעמים לא נעימה. האמת בסוף מנצחת".

ברק עצמו, המבקר בימים אלו בארצות הברית, לא הגיב עד כה לדברים ולפרסומים, אולם מלשכת שר הביטחון נמסר כי "מדובר בהתבטאויות פתטיות שאינן ראויות לתגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully