וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים חושפים: גם לבנת פוצצה הצגה בתיאטרון

אייל דץ

19.9.2010 / 20:32

תנועת "ארץ ישראל שלנו" חשפה כי שרת התרבות, שהגדירה את התפרעותם של פעילי הימין במהלך הצגה בקאמרי כ"מחאה לא לגיטימית", השתתפה במחאה דומה לפני 22 שנה. "מדובר בעוד זיקית מהליכוד"

שרת התרבות לימור לבנת הגדירה את התפרצותם של ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ומספר פעילי כימין לפני כשבועיים בתיאטרון הקאמרי כ"מחאה לא לגיטימית", אך הערב (ראשון), מציגים פעילי הימין גזרי עיתונות מהארכיון החושפים שלבנת נהגה באופן דומה כפוליטיקאית צעירה.

המקרה אירע ב-1988. לבנת, אז פעילה בתנועת "חירות", התפרעה יחד עם מספר פעילים נוספים בתנועה בעת ההצגה "סינדרום ירושלים" בתיאטרון הבימה. המפגינים טענו כי ההצגה, שכתב וביים יהושוע סובול, היא הצגה אנטי ישראלית. לבנת אף כינתה את ההצגה "אנטישמית". בכתבה שפורסמה בידיעות אחרונות התייחסה לבנת לתקרית ואמרה: "ראיתי רק קטעים מההצגה משום שהשומרים ואנשי הביטחון סילקו אותי אותי מהאולם בגסות, למרות שלא עשיתי פרובוקציה. היו לידי אנשי שמאל שנתנו הוראות לשוטרים את מי להוציא. את ההצגה ממש לא ראיתי אבל לפני כן קראתי את המחזה".

לבנת הצעירה הוסיפה: "אני בעד דמוקרטיה ובעד חופש ביטוי אבל הצגה כזאת, אם רוצים שיעלו בתיאטרון פרטי. לא ייתכן לעשות זאת בתיאטרון מסובסד ועוד לכבוד חגיגות ה-40 למדינה. זה מחזה אנטישמי. לפני שיצאתי עוד הספקתי לקרוא 'כל הכבוד לנשיא שהחרים אתכם'".

מתנועת "ארץ ישראל שלנו", שעומדת מאחורי הצפת כתבת הארכיון, נמסר בתגובה כי "נפתח בקמפיין נגד לבנת הצבועה שתקפה את בן ארי ובן גביר על פיצוץ המחאה בקאמרי בעוד שהיא התפרעה בעבר בהבימה ואף התגאתה שצעקה ונגררה החוצה. מתברר שמדובר בעוד זיקית מהליכוד, שמחליפה צבעים והשקפות עולם ליד הגה השלטון. עם ישראל זקוק למנהיגים עם יושרה. לבנת וחבריה אף פעם לא היו שם".

תגובתה של לבנת לא התקבלה עד מועד פרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully