וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכי הדין זעמו בגלל דמי החניה והגישו תביעה

גלעד גרוסמן

19.9.2010 / 19:38

הנהלת חברת נטע חניונים הייתה צריכה להיזהר יותר עם קהל לקוחותיה. שני עורכי דין המשתמשים בחניוני החברה הסמוכים לבתי משפט תובעים את החברה בגין גבייה פסולה של דמי חנייה

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ביום ראשון תביעה ייצוגית נגד חברת נטע חניונים, בטענה שהיא גובה כסף בניגוד לחוק מנהגים שחונים בחניונים שהיא מפעילה. התובעים לא היו צריכים ללכת רחוק: מדובר בעורכי דין המשתמשים בעצמם בשירותי חניוני החברה הנמצאים, בין השאר, ליד בית המשפט לענייני משפחה ברמת גן וליד משרדי מיסוי מקרקעין בנתניה.

בתביעה, שהוגשה בשמם של שני עורכי דין באמצעות עו"ד ברק רון, נטען כי החברה גובה 20 שקלים לשעת החניה הראשונה ועשרה שקלים לכל שעה נוספת. זאת בניגוד לקביעה בחוק כי לאחר השעה הראשונה, הגבייה על החניה מחושבת לפי רבעי שעה - ולא לפי שעה עגולה.

בתביעה נטען כי באחד המקרים חנה אחד התובעים בחניון של החברה למשך שעה ודקה, והתובעת השנייה חנתה פעמיים בחניוני החברה לפרקי זמן של שעה ושש דקות ושעה וארבע דקות, אולם בכל המקרים הם חויבו עבור שעתיים חניה, כלומר 30 שקלים. התובעים מעריכים שבמהלך השנה וחצי מאז נכנס תיקון לחוק ששינה את אופי הגבייה בחניונים, גבתה החברה כמיליון שקלים בניגוד לדין.

"המשיבה בניגוד לכל דין שולחת ידה לכיסיהם של הנהגים החונים בחניוניה - וגובה מהם בחוסר תום לב תעריפים מופקעים בגין דמי החניה אצלה וזאת בניגוד לתעריפים הקבועים בחוק וכפי שיפורט להלן". נכתב בעתירה.

חברת נטע חניונים הכחישה את הטענות נגדה ומסרה כי אינה מכירה את התביעה. עם זאת הבהירה החברה, כי בכל מקרה היא פועלת אך ורק על פי חוק וכך פעלה תמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully