וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור גינה את המשטר הנאצי "המרושע"

טליה שחר

19.9.2010 / 16:02

במהלך מיסה המונית בבירמינגהאם, במסגרתה הפך קרדינל בריטי למבורך, אמר האפיפיור בנדיקטוס ה-16 כי הוא משבח את האזרחים הבריטים שהתנגדו "בגבורה לכוחות האידיאולוגיה המרושעת" של הנאצים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 סיים היום (ראשון) את ביקורו ההיסטורי בבריטניה במיסה המונית בעיר בירמינגהאם, במהלכה אמר כי העולם צריך לזכור "בבושה ובזעזוע" את המוות והחורבן שנגרם לאירופה בידי ארץ הולדתו גרמניה במלחמת העולם השנייה.

במהלך מיסה המונית בפני כ-50,000 משתתפים, אמר יוזף רצינגר, "70 שנים אחרי, אנו מחדשים את נחישותנו לעבוד למען שלום ופיוס היכן שהאיום על קונפליקט מאיים". במהלך שנות ה-40 המקודמות אולץ רצינגר להצטרף לארגון הנוער הנאצי. הוא נשלח לאוסטריה, וכשחזר לבאווריה ערק. בסיום מלחמת העולם השנייה הוא היה שבוי מלחמה בידי האמריקאים.

"זה נוגע ללב להיות כאן אתכם באירוע הזה, ולזכור כיצד רבים
מבני ארצכם הקריבו את חייהם, והתנגדו בגבורה לכוחות האידיאולוגיה המרושעת הזאת", אמר בנדיקטוס.

"אב אהוב"

היתה זאת הפעם השנייה במסגרת ביקורו בן ארבעת הימים שהאפיפיור שיבח את אזרחי בריטניה על עמידתם מול העריצות הנאצית, שהטילו בני עמו במהלך מלחמת העולם השנייה.

עוד במהלך המיסה ערך בנדיקטוס טקס שבו הפך למבורך את הקרדינל ג'ון הנרי ניומן, שחי במאה ה-19 והפך לקתולי. הטקס מקרב את הקרדינל צעד אחד נוסף למעמד של קדוש.

רבבות הצופים הריעו במהלך הטקס, הראשון מסוגו עבור בנדיקטוס. זה אך הולם שאלפים נאספו כדי לחגוג את "הקדושה יוצאת הדופן של אב אהוב של נשמות", אמר בנדיקטוס.

במהלך ביקורו הממלכתי דיבר הכס הקדוש על מה שכינה "הפיכתה לשולית" של הנצרות ועל "חילוניות אגרסיבית". מאוחר יותר היום צפוי ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון לנאום בפני בנדיקטוס ולומר: "אמונה היא חלק ממארג המדינה. היא תמיד היתה ותמיד תהיה", כך דווח ב-BBC. בנדיקטוס ייפגש גם עם פרחי כמורה ובישופים מאנגליה, וויילס וסקוטלנד, וישוב לרומא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully