וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: פטור משכ"ל לגנים בקריית ארבע וחברון

גיל סימה

19.9.2010 / 12:07

שר החינוך הוסיף שמונה יישובים למקומות שבהם ניתן פטור מלא משכר לימוד בגני הילדים. בין היישובים: קריית ארבע וחברון. ראש מועצת קריית ארבע: "אני לא רואה כאן עניין פוליטי"

בעוד כולם ממשיכים לעסוק בשאלה האם הקפאת הבנייה תוארך, ביש"ע נודע היום (ראשון) כי שר החינוך גדעון סער הורה להעניק פטור משכר לימוד לגנים בקריית ארבע וחברון. באחרונה חתם השר על תקנה המוסיפה שמונה יישובים חדשים, בהם קריית ארבע וחברון, לרשימת היישובים בהם יש פטור מלא משכר לימוד בגני הילדים.

בקריית ארבע מעודדים היום לאור הודעתו של סער על צירופם לרשימת היישובים המקבלים פטור משכר לימוד לגני הילדים בגילאי 3-4. "הצעד הזה מספק אמירה כלפי היישוב", אמר לוואלה! חדשות מנהל אגף החינוך והחברה בקריית ארבע, אבי שושן. לדבריו, בשנה האחרונה נקלטו במקום יותר מ-200 משפחות מקהילת "בני משה" בהודו אשר יצרה צורך ממשי בקבלת ההקלה.

"כבר 30 שנה שאנחנו לא מקבלים תקציבים, ולאחר ההשקעה הרבה שראינו במהלך חופשת הקיץ וההודעה עכשיו על ההקלה בפטור שכר הלימוד, אפשר לומר שקריית ארבע נמצאת על המפה", אומר שושן. הוא הוסיף, כי על פי הנתונים הנמצאים ברשותו קריית ארבע הוא היישוב היחיד מישובי יש"ע אשר קיבל את ההקלה המדוברת.

יחד עם זאת, לראש המועצה, מלאכי לוינגר לא נראה כי המהלך הנוכחי מצביע על מגמה מדינית. "אני לא רואה כאן עניין פוליטי", אמר לוינגר. לדבריו, "היה פה מענה אמיתי לצורך להעצים את מערכת החינוך היישובית ולסייע למצב הסוציו-אקונומי של המשפחות ביישוב".

את שנת הלימודים הנוכחית פתחה קריית ארבע עם קרוב ל- 2,600 תלמידים הלומדים ב- 19 גני ילדים, שישה בתי ספר ממלכתיים וממלכתיים- דתיים, ישיבה תיכונית ואולפנה לבנות, כשלדברי שושן, השנה הכיר גם משרד החינוך בצרכי החינוך, והחליט להשקיע חמישה מיליון שקלים בשיפוצים במהלך חופשת הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully