וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 בספטמבר: התיכון במג'דל שמס עדיין בחופש

עידן אבני

19.9.2010 / 11:36

סכסוך בין משרד החינוך לבין ועד ההורים במג'דל שמס הדורש לפטר את מנהל התיכון ביישוב, גרם לכך שהתיכון המקומי מושבת מאז תחילת שנת הלימודים. ההורים: "רמת בית הספר ירדה"

עבור 550 תלמידי בית הספר התיכון במג'דל שמס ברמת הגולן, שנת הלימודים כלל לא החלה. ועד ההורים ביישוב משבית את הלימודים בדרישה להחליף את המנהל. במשרד החינוך מסרבים לדרישה ונכון לעכשיו שני הצדדים מתחפרים בעמדותיהם.

הסכסוך החל כשההנהגה הרוחנית ביישוב החליטה בח'ילווה שעל המנהל לא להמשיך בתפקידו ואילו משרד החינוך סירב. סולימאן שאמס, הורה לילד בבית הספר אמר כי "מבחינתנו השביתה נמשכת כל עוד הוא בתפקיד. התחייבנו אפילו לעשות לו מסיבה כשיתפטר. ההחלטה של המנהיגים תשפיע על משפחתו, היא התקבלה אבל הוא מתעקש גם אחרי שאנשי הדת זימנו אתו לישיבה ודיברו עם בני משפחתו שיתפטר".

ההורים הזועמים מקיימים מדי בוקר משמרת מחאה בכניסה לבית הספר. במקביל הוקמו מספר מקומות בכפר בהם לומדים הילדים בעזרת אקדמאים ומורים בפנסיה שדואגים שלא יפסידו מחומר הלימוד. במקביל אף בוחנים ההורים את האפשרות להקים בית ספר פרטי חלופי שיעקוף את משרד החינוך. "אנחנו עושים הכל בנועם, אבל אנחנו, כהורים, אכפת לנו מהחינוך של ילדינו", אמר אחד ההורים.

מוחמד חאטר, מנהל את בית הספר כבר 18 שנים. בקרב ההורים טוענים כי משרד החינוך משאיר אותו בתפקידו מטעמים פוליטיים. סולימאן שאמס, חבר בוועד ההורים ב-15 השנים האחרונות, אומר כי "המנהל מסמל את הממסד כאן". לדבריו, "המאבק הוא על החינוך, רמת הלימודים ירדה. אם לפני שנים היו הרבה בוגרים שלמדו באוניברסיטאות בישראל עכשיו כמעט ואין. הזכאות לבגרות ירדה דרסטית".

במשרד החינוך הציעו להורים למנות מלווה למנהל שיפקח מקרוב על ההתנהלות בבית הספר, אך ההורים מסרבים. במקביל הודיעו במשרד לראש המועצה המקומית כי עליו לסיים את השביתה מייד. "אין לנו יותר אמון במערכת", מסביר שאמס. "חשבנו שבמשרד החינוך מבינים אותנו, אבל כל מה שהבטיחו לא קיימו. אין ברירה, המנהל חייב לעזוב".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "מנהלי בתי ספר מתמנים לתפקידם על ידי ועדת יועצים על יסוד נתוניהם וכישוריהם ועל בסיס מקצועי וענייני. מנהל בית הספר נבחר בשעתו כדין לתפקידו והוא זה אשר ינהל את בית הספר. המשרד קורא להורים לשלוח ילדיהם לאלתר ללימודים".

  • עוד באותו נושא:
  • מג'דל שמס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully