וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

19.9.2010 / 10:28

לפודל שלכם יש שביל דמעות אדום מתחת לעיניים או שאתם לא יודעים איך להתמודד עם פרעושים? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, עונה על כל שאלה

שלום, יש לי כלב פודל לבן. מסיבה לא ברורה יש לו מעין פסים אדומים מתחת לעיניים, כמו מעין שביל דמעות. ממה זה נובע וכיצד אפשר למנוע זאת? תודה

בגזעים מסוימים ביניהם פודל, מלטזי, פקינז ועוד אחרים מהגזעים הקטנים יש תופעה של דימוע שאינו נספג בצינורות המקובלים. תעלות מיוחדות קיימות בעפעף של הכלב והן מיועדות לשאת את הדמעות שנוצרות אל חלל האף ובית הבליעה. במקרים מסוימים לכלב פשוט אין תעלות או חלק מהן או שהן צרות או סתומות בהפרשות ופקק חלבוני כלשהוא.

במקרה של סתימה ניתן לבצע שטיפה וניקוי בהרגעה קצרה על ידי מחט מיוחדת שקצה מעוגל בצורת זית – כמובן על ידי וטרינר המיומן בכך. במקרים שאין תעלות העניין מורכב יותר ולרוב הפיתרון הוא ניקוי יומי של ההפרשות. לדמעות במגע עם העור יש תוצר אדמדם. יש תכשירים שאינם מגרים את העין ומעניקים אפשרות לניקוי ההפרשות בלי לגרות את העור. פנה לווטרינר למציאת טיפול מדויק לכלב שלך.

אילוסטרציה. ShutterStock
תעלות אדומות מתחת לעיניים?/ShutterStock

כמה פעמים בחודש יש לטפל כלב נגד קרציות ונגד פרעושים? במידה ומצאתי קרצייה על הכלב, מהי הדרך הכי טובה להסיר אותה, כי שמעתי שזה מסובך

טיפול בכלב לרוב הוא אחת לחודש. אם זאת אני לא חסיד גדול של חומרי הדברה על בעלי חיים ומנסה תמיד למצוא את המינון הנמוך ביותר שיעשה את העבודה – כלומר פשוט לבדוק את הכלב כל שבוע לפחות ועדיף כל יום ולקבל מידע על מצב הנגיעות שלו. פרעושים אוהבים את אזור שורש הזנב והגב, בבטן וסביב שק האשכים למשל. קרציות מעדיפות את אזור האוזניים, בין כפות רגליים, בתי שחי, צוואר ועל האצבעות.

יש לי שני אוגרים בוגרים. רציתי לדעת האם כדאי לגדל אותם בכלוב פתוח או שאולי הם ינצלו כל הזדמנות לברוח?

כלוב פתוח יכול להיות במידה וקירותיו תלולים וחלקים כך שלא יברחו. אוגרים שיברחו עלולים להיפגע , להידרס על ידי רגליכם בטעות וכו'. בקיצור, שחררו אותם תחת פיקוח מלא שלכם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אילוסטרציה. ShutterStock
אודר חמוד במיוחד/ShutterStock

לכלב שלי הייתה פטריה ליד הרגל. היא טופלה אך נותרה צלקת עגולה. האם השיער ישוב לצמוח שם? האם אפשר לעודד את צמיחת השיער באיזשהו אופן? יש דרך למנוע פטריות כאלו בעתיד?

שיער יכול לצמוח שוב במקום בו היה נגע פטרייתי במידה ואכן העניין טופל עד תומו. מניעה של בעיות עור ניתן לעשות ראשית על ידי בדיקה תכופה של הכלב ובמקרה ומתחיל נגע כלשהו, קרחת , מוקד גירוד , פצעים וכו' מיד לטפל בכך לפני שהבעיה מתפשטת.

לגבי עידוד של צמיחת שיער איני מכיר תכשירים המיועדים לכך. אני מציע תזונה איכותית עשירה בחלבון, פעילות גופנית של הכלב והברשה תכופה. מערכת חיסונית בריאה של הכלב היא בהחלט חלק מהתשובה לבעיות עור שונות ובכלל בעיות בריאות.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully