וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "לדון במו"מ בסוגיית ערביי ישראל"

פנחס וולף וניר יהב

19.9.2010 / 10:21

ההצהרות הנשמעות מכיוון הליגה הערבית והרשות הפלסטינית, בנוגע להתנגדות להכרה בישראל כמדינה יהודית, הניעו את שר החוץ לדרוש את העלאת סוגיית ערביי ישראל במו"מ. "זו סוגיה שניסינו לטאטא, העיקרון שצריך להנחות אותנו אינו שטחים תמורת שלום, אלא חילופי אוכלוסיות"

גדעון צנטנר

(עריכת וידאו: יותם בן דוד, צילום: גדעון צנטנר, קריינות: אביב אברמוביץ')

השר אביגדור ליברמן אמר הבוקר (ראשון) לפני ישיבת הממשלה כי יש לדון בגורלם של ערביי ישראל במסגרת המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים. "אני חושב שדווקא נוכח התנגדות חריפה מצד הליגה הערבית והרשות הפלסטינית להכיר בישראל כמדינה יהודית, ובעקבות ההתנהלות של חברת הכנסת זועבי וחברי כנסת ערבים נוספים, עלינו להפוך את סוגיית ערביי ישראל לאחת הסוגיות במשא ומתן", אמר ליברמן.

"אי אפשר לברוח מסוגיה זו", הוסיף שר החוץ. "זה כמו מישהו שמוכר את הדירה שלו ודורש שחמותו תמשיך לגור בה. זה בלתי נסבל. כל אזרח ישראלי שמקבל אזרחות ישראלית בגאווה יכול לשמש בכל תפקיד, וגם ערביי ישראל. אך מי שבצורה הפגנתית כמו זועבי וראאד סלאח נלחמים בציונות, צריכים לעבור להיות אזרחים של הרשות הפלסטינית ולהיבחר לפרלמנט".

"זו סוגיה שחששנו לדבר עליה וניסינו לטאטא מתחת לשטיח. דווקא בזמן הזה, לא נשארה לנו ברירה. העיקרון המנחה אותנו חייב להיות לא שטחים תמורת שלום אלא חילופי אוכלוסיות ושטחים", סיכם השר ליברמן.

בתגובה לדברים אמרה ח"כ חנין זועבי לוואלה! חדשות: "הזכות שלנו כפלסטינים במולדת שלנו אינה תלויה בדעותיו של ליברמן ולא בהגדרת המדינה. הן נגזרות מחיינו במולדת שלנו. התכנית של ליברמן היא תכנית של איך להחליש את הפלסטינים שנשארו במולדתם וברור שהוא מאמין באפרטהייד וטיהור אתני, שהם חלק מתורתם של הגזענים".

"העיקרון שמנחה אותי ואת מפלגתי הוא עקרון השוויון המלא והדמוקרטיה האמיתית שאינה אפשרית אלא אם המדינה אינה מפלה בין אזרחיה", הוסיפה זועבי. "אני שמחה שליברמן לא מאבד הזדמנות בשביל להבהיר לנו את הסתירה בין דמוקרטיה אמיתית לבין מדינה יהודית. אני דווקא מסכימה איתו שנושא הפלסטינים בישראל צריך לעלות כחלק מהמשא ומתן, דהיינו כשמתחילים מגעים יש להתחיל את הדיונים מתחילתם. הבעיה לא החלה עם הכיבוש אלא עם תחילת המדינה".

גם השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן (העבודה) התייחס לדברים ואמר כי "ליברמן מסב נזק רב למדינת ישראל. באמירותיו הגזעניות הוא פוגע במרקם הרגיש שבין יהודים וערבים. לא ייתכנו חילופי שטחים והניסיון של ליברמן להעלות את הנושא נובע עקב הצורך שלו להצדיק את קיומו".

הבוקר אמר חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, נביל שעת', כי הפלסטינים לא מקבלים את הדרישה הישראלית להכיר בישראל כמדינה יהודית "משום שהכרה כזו תהפוך מיליון וחצי פלסטינים נוצרים ומוסלמים החיים בישראל אזרחים מסוג ב'". בראיון לתחנת רדיו פלסטינית הוסיף עוד כי הפלסטינים לא יסכימו לפתרונות חלקיים בעניין ההתנחלויות כגון הקפאה חלקית של הבנייה בהתנחלויות או המשך בנייה בגושי ההתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully