וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר האסון ברומניה: מד"א תרגל חילוץ הררי

אריאל נוי

19.9.2010 / 10:19

צוותי מד"א-ירקון השתתפו באחרונה בקורס מיוחד לתרגול חילוץ הררי, שנערך בהרי הקרפטים ברומניה. הקורס נערך כחלק מהפקת הלקחים בעקבות התרסקות מסוק חיל האוויר לפני כחודשיים

משלחת של מד"א יצאה באחרונה לרומניה והשתתפה בקורס חילוץ הררי שייערך בשיתוף עם הצלב האדום. הקורס נערך בעיר קלוז' השוכנת למרגלות הרי הקרפטים. הקורס נערך במסגרת הפקת הלקחים בעקבות התרסקות מסוק חיל האוויר ברומניה לפני כחודשיים, שבה מצאו את מותם שישה חיילי צה"ל וחייל של צבא רומניה.

הקורס, שהסתיים במהלך החודש האחרון, נערך בתנאי שדה שכללו חילוץ הררי, שיעורי הישרדות, גלישת מצוקים ועוד. הקורס כלל כ-25 משתתפים מרומניה, הונגריה, מקדוניה, קרואטיה, בולגריה וישראל. נציגי ישראל היו אנשי מד"א ממרחב ירקון שנשלחו לקורס היוקרתי לאחר זכייה במקומות הראשונים בתחרות לשיפור מוכנות האוכלוסייה לרעידות אדמה.

לדברי המנהל המרחבי של מד"א ירקון, תמ"ג גיל מושקוביץ, "קיימת חשיבות רבה לשילוב אנשי מד"א בקורס הייחודי. אנו זוכרים את תמונות התרסקות המסוק בהרי הקרפטים ומקווים כי התמונות לא יחזרו על עצמן". לדברי מושקוביץ "הקורס מכשיר את אנשי הארגון לחילוצים מורכבים כחלק ממערך התגובה הראשונית למקרי רעידות אדמה. אין ספק כי היכרות עם משלחות נוספות יתרום להבנה ושיתוף פעולה בצורה טובה ומקצועית בכל מקום וזמן אשר נדרש לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully