וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קציני משטרה דרוזים: אנו מופלים על רקע גזעני

עידן אבני

19.9.2010 / 14:29

עשרה קציני משטרה דרוזים נפגשו באחרונה עם מפקד המחוז הצפוני וטענו כי אנשי המגזר אינם מקודמים בשירות. לטענתם, "בעקבות אירועי פקיעין, לא מקדמים אותנו על רקע גזעני". במחוז הצפוני דוחים את הטענות ואומרים כי "הדרוזים ניגשים למבחנים כמה פעמים ונכשלים"

שלוש שנים אחרי אירועי פקיעין, נפגשו קציני משטרה דרוזים עם מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן וטענו בפניו: "לא מקדמים אותנו בעקבות האירועים, על רקע גזעני". בעקבות התלונות זימן ניצב קורן קצינים דרוזים למה שהוגדר "יישור הדורים והוצאת קיטור". עשרת הקצינים הדרוזים שנכחו במפגש, כולם בדרגת רב פקד, טענו בפני מפקד המחוז כי הם מרגישים גזענות כלפיהם, בעיקר לאחר אירועי פקיעין שפגעו לדבריהם בקידומם במשטרה.

בעבר שירתו קצינים דרוזים במשטרה כמפקדי תחנות ואף בדרגות גבוהות יותר. אולם, לפני חודשיים סיים את תפקידו סנ"צ אמל חליל, קצין המשטרה הדרוזי האחרון שפיקד על תחנת משגב ועבר לתפקיד מטה כקצין המשמר האזרחי במטה הארצי. במהלך הקדנציה של ניצב קורן קודם חליל מדרגת רפ"ק לסנ"צ, אך בקרב הדרוזים טוענים עזיבתו את הפיקוד היא למעשה הדחה. כיום אין בישראל ולו מפקד תחנת משטרה אחד מהמגזר הדרוזי. לטענת הקצינים לא מדובר בעניין מקרי.

עשרת הקצינים שהגיעו לפגישה עם ניצב קורן העלו בפניו טענות קשות בנוגע לגזענות כלפיהם. הקצינים שיצאו למבחני קידום דרגה נכשלו במבחנים, ובשיחה נטען כי הדבר נעשה בכוונה. העובדה שבמשטרת ישראל משרת כיום סגן ניצב דרוזי יחידי ובתקופתו של קורן לא קודם אף קצין דרוזי צוינה גם כן על ידי הקצינים.

בפגישה טענו הקצינים כי קיים קשר ישיר לאירועי פקיעין, במהלכם פרצו ביישוב הדרוזי התפרעויות בין תושבי המקום ליהודים, דבר שהאיר באור שלילי את העדה הדרוזית. בעקבות האירועים מפקד המחוז קיבל הערה פיקודית מהמפכ"ל ושני קצינים בכירים, בהם מפקד מרחב גליל דאז, הודחו על רקע תפקודם באירועים.

"שיפסיקו לבכות"

קצין במרחב הגליל טען בתגובה כי הדרוזים צריכים לבדוק את עצמם. לדבריו, "הם ניגשים למבחנים כמה פעמים ונכשלים. הקצינים היהודים ניגשים אולי פעם אחת וגם זה אחרי הרבה זמן. שיפסיקו לבכות". מנגד, הקצינים הדרוזים כועסים בשל דברים שלטענתם אמר מפקד מרחב גליל במשטרה. לדבריהם, בדיון עם קצינים על מקום קדוש לדרוזים שנקרא חזורי, כינה את המקום "חנזורי", כשלטענת הקצינים הכוונה לחזיר. בפגישה, לטענתם, התנצל מפקד המחוז על דבריו של מפקד המרחב, אך במחוז הצפוני מכחישים מכל וכל את דבר ההתנצלות ואת אמירת הדברים.

דובר המחוז הצפוני, סנ"צ יהודה ממן מסר בתגובה: "מדובר בראיונות חתך אישיים הנעשים בשגרה ואין לנו כוונה להיכנס לתוכנן. רק נדגיש כי בשיחות לא עלתה כל התנצלות או סליחה".

גורמים במשרד לביטחון הפנים התייחסו לדברים ואמרו לוואלה! חדשות, כי "הבעיה ידועה לשר ומשום כך הוא פתח כיתות מכינה למבחנים במיוחד לבני העדה הדרוזית בכרמיאל". כן הוסיפו הגורמים, כי "בשבוע שעבר הוא הורה לפתוח כיתות נוספות בעוספייה בתוך כמה שבועות. השר סבור כי שאלות על התנ"ך לא יקבעו אם שוטר דרוזי יהיה שוטר טוב יותר או לא, ולכן הוא פועל להכין את הדרוזים למבחנים, אבל בסוף מי שלא יעבור לא יתקבל".

סגן השר לפיתוח הגליל והנגב איוב קרא (ליכוד) הגיב גם הוא לפרסום. לדבריו, "מדובר בנושא רגיש, שהדיון הפומבי בו אינו משרת את הפתרון. התרומה של המגזר הדרוזי למשטרה אינה מוטלת בספק, כמו גם העובדה שיש ואקום ונסיגה בקידום קצינים דרוזים המשרתים בכוחות הביטחון בדרגות הבכירות. לאור הדברים, אקדם בקרוב פגישה עם השר לביטחון פנים על מנת להביא לפתרון נקודתי. גם בעבר טיפלנו בטענות קציני משטרה דרוזים באופן נקודתי לטובת המערכת והקצינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully