וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש השב"כ" של חמאס נעצר בנמה"ת בקהיר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.9.2010 / 8:58

גורמי ביטחון מצריים דיווחו כי הרשויות בקהיר עצרו את מוחמד דבאבש, מפקד הביטחון הכללי ברצועה והאיש שאחראי על המודיעין ומעורה גם בהברחות הנשק והציוד לעזה. בחמאס הזהירו: "נאלץ את מצרים לשחררו"

הידרדרות חמורה ביחסי חמאס-מצרים: כוחות הביטחון המצרים עצרו בנמל התעופה בקהיר את אחד מבכירי הצמרת הביטחונית של חמאס ברצועת עזה – מפקד הביטחון הכללי ברצועה, מוחמד דבאבש המכונה "אבו רדוואן". כך דיווחו הבוקר (ראשון) גורמי ביטחון מצריים לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". דבאבש אמון על הפעלת מודיעין ומעודכן בפרטי הברחות הנשק והציוד לרצועת עזה.

גורמי הביטחון במצרים אמרו עוד כי יש קשר בין מעצרו של דבאבש בנמל התעופה בקהיר לבין חשיפת כמויות גדולות של מכשירי קשר שהיו אמורים להיות מוברחים מחצי-האי סיני אל תוך רצועת עזה דרך המנהרות שלאורך הגבול. לטענת המקורות, שווי המכשירים שנתפסו עומד על מיליוני דולרים.

בעקבות מעצרו של דבאבש הזהירו גורמים בחמאס מהידרדרות נוספות ביחסים עם מצרים. "בכוונתו לנקוט בצעדים, שאין בכוונתו לחשפם כעת, שייאלצו את השלטונות המצרים לשחרר את הבכיר הביטחוני אבו רדוואן", אמרו.

על אף המתיחות בין קהיר לחמאס דיווח הבוקר גורם מצרי בכיר לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן נפגש לפני כשבועיים עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, במכה שבערב הסעודית וביקש ממנו שארגונו יחתום על הסכם הפיוס עם פתח. בנוסף עדכן אותו על חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully