וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דמשק מעוניינת בחידוש המו"מ עם ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.9.2010 / 8:32

גורמים סורים בכירים אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי דמשק רואה בשלום בחירה אסטרטגית, ותומכת בקריאת ארה"ב לחידוש המו"מ. עם זאת הוסיפו הגורמים כי לא ברור אם ישראל היא פרטנר לשלום

איתותים חיוביים מצפון: סוריה מברכת על קריאתה של ארה"ב לחדש את המשא ומתן בין ירושלים לדמשק. מקורות סורים בכירים מסרו הבוקר (ראשון) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי "עמדתה של סוריה בנוגע לשלום נותרה אותה עמדה, לפיה השלום הוא בחירה אסטרטגית של סוריה". יחד עם זאת, הבהירו כי השלום "מחייב פרטנר המעוניין בשלום ומסוגל להשיגו". המקורות הוסיפו ואמרו כי השאלה הישנה נותרה קיימת "והיא האם בישראל יש פרטנר לשלום?".

המקורות הבהירו כי סוריה "תומכת במהלך האמריקאי על בסיס ההנחה שהשטחים אינם עומדים למשא ומתן וכי השיחות תתמקדנה בהגדרת קווי יוני 1967, על בסיס שש הנקודות שהציגה סוריה במשא ומתן העקיף בין ישראל לסוריה, באמצעות התיווך הטורקי". המקורות אמרו כי סוריה "לא תישא ותיתן על הנסיגה" והוסיפו כי "המגעים יתנהלו סביב הגדרת קווי 4 ביוני 67'".

אתמול בבוקר הגיע נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לביקור קצר בדמשק ונועד שם עם מקבילו הסורי בשאר אסד. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האירנית פארס, אחמדינג'ד התייחס לנושא המשא ומתן הישיר בין ישראל והרשות הפלסטינית, והבהיר כי ההנהגה הפלסטינית אינה מייצגת באופן נאמן את הציבור הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully