וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה - מדינה לא אחראית

יעקב עמידרור

19.9.2010 / 7:16

עיסקת הנשק החדשה בין סוריה לרוסיה, שפורסמה בעת ביקורו של שר ההגנה הרוסי בארה"ב, היא סטירת לחי לוושינגטון ולא פחות מכך לישראל, מאחר ששר הביטחון ביקר במוסקבה רק לפני שבועיים.

רוסיה שוב מתגלה כמדינה חסרת אחריות. היא פועלת בניגוד למצופה ממי שטוענת כי נכון לשלב אותה במהלכים מדיניים, וכי יש לה מקום לא רק במועצת הביטחון אלא בכל פורום רציני הדן בשאלות העולם בכללותו. נכון, רוסיה עוד לא פרקה כל עול של אחריות והיא מעכבת את עיסקת הטילים המתקדמים נגד מטוסים עם איראן (טילי S-300). עם זאת, מוסקבה כן איפשרה לאיראן לחמוק מסנקציות של ממש כאשר ארה"ב הובילה מהלך שכזה בניסיון לעצור את התגרענותה הצבאית של איראן, והיא כן איפשרה לאיראן להפעיל את הכור בבושהר תוך כדי התעלמות מכך שהדבר נותן לה דחיפה מוראלית (לא מעשית) דווקא בתחום הגרעיני.

הרוסים מכירים את התופעה

כאשר עיסקת הנשק תתממש, היא תיצור מצב חדש באגן המזרחי של הים התיכון ולאורך חופיה של ישראל, שכן האיום העיקרי הוא על תנועת אוניות מכל הסוגים - גם אזרחיות. אמנם בידי הסורים וחיזבאללה טילים ישנים להגנת חוף, וחיזבאללה אף עשה בעת הלחימה ב?2006 שימוש בטילי חוף ים שקיבל מהאיראנים ופגע באוניית חיל הים מול ביירות, אבל הטילים החדשים הם איום מסדר גודל שונה - בגלל הטווח והאיכות. קשה יותר לנטרל אותם או לפגוע בהם לאחר שנורו.

יתר על כן, לאור מערכת היחסים ההדוקה של סוריה עם חיזבאללה, מאחר שסוריה העבירה את מיטב הטילים נגד טנקים שהיו ברשותה לרשות חיזבאללה (בלחימה לפני ארבע שנים תפסה ישראל טילים כאלה עם הרישום הרוסי, כך שהרוסים מכירים את התופעה), ולאחר שסוריה חשודה בהעברת טילי סקאד וידוע כי מסרה את מיטב הרקטות החדשות שייצרה (B-600) לידי הארגון השיעי - ברור שצריך להביא בחשבון שגם הטילים הללו יעשו דרכם ללבנון לטובת חיזוק הארגון, שכבר כיום הוא חזק בהרבה מזה שנגדו נלחמה ישראל ב?2006. הרוסים מבטיחים כי הדבר לא יקרה, אך הניסיון מוכיח שאי אפשר לסמוך עליהם. חבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully