וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד נועד עם אסד, שוב תקף את אבו מאזן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.9.2010 / 12:51

אחמדינג'ד ממשיך להתנגח ברשות הפלסטינית. בפגישה בדמשק עם נשיא סוריה, חזר אחמדינג'ד על עמדתו, כי לאבו מאזן ולחברי צוות המו"מ אין זכות לייצג את הפלסטינים בשיחות הישירות עם ישראל

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יותם בן-דוד)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הגיע הבוקר (שבת) לביקור פתע קצר בדמשק ונועד שם עם מקבילו הסורי בשאר אסד. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האירנית פארס, אחמדינג'ד התייחס לנושא המשא ומתן הישיר בין ישראל והרשות הפלסטינית, והבהיר כי ההנהגה הפלסטינית אינה מייצגת באופן נאמן את הציבור הפלסטיני.

בביקורו הראשון בדמשק מחודש פברואר, אמר הנשיא האירני כי "רק לנציגיו הנאמנים של העם הפלסטיני שמורה הזכות לקיים כל סוג של דין ודברים בנושא". אין זו הפעם הראשונה שאחמדינג'ד מטיל ספק בלגיטימיות של ההנהגה הפלסטינית. עם חידוש המו"מ הישיר בין ישראל והרשות אמר אחמדינג'ד כי "רק לפלסטינים שמורה הזכות להחליט על אדמותיהם". "הפלסטינים ותושבי האזור לא יסכימו למכור אף לא סנטימטר מאדמתם לאויב", טען בנאום שנשא בטהרן ב-6 בספטמבר. הוא הוסיף, כי "מכאן - השיחות נידונו לכישלון".

עוד דווח, כי השניים דנו גם במערכת היחסים בין המדינות. על פי הדיווח, במהלך הפגישה הביע אסד את תמיכתו בהידוק הקשרים עם אירן וטען כי "מערכת יחסים חברית וחזקה" בין סוריה ואירן היא "אינטרס חשוב של אזור המזה"ת בפרט והעולם המוסלמי בפרט". בנושא זה אחמדינג'ד אמר במסיבת עיתונאים שערך בטהרן בטרם צאתו לדמשק, כי מערכת היחסים בין המדינות "איתנה ובעלת משמעות אסטרטגית". הוא הוסיף כי אירן וסוריה חולקות "השקפה אחידה" בכל הסוגיות הביטחוניות והדיפלומטיות באזור.

עם תום ביקורו בדמשק המריא אחמדינג'ד לאלג'יריה ומשם יטוס לניו יורק כדי להשתתף בכינוס עצרת האו"ם. ב-13-14 באוקטובר צפוי אחמדינג'ד להגיע לביקור בלבנון, שם ייפגש עם מקבילו מישל סלימאן, עם ראש הממשלה סעד חרירי ועם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. בין היתר צפוי אחמדינג'ד להגיע לגבול ישראל-לבנון, לבקר במקומות שבהם התקיימה לחימה בין צה"ל לחיזבאללה ולהשקיף על הגבול עם ישראל. יהיה זה ביקורו הראשון של הנשיא האירני בלבנון, מאז שמונה לתפקידו ב-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully