וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום כיפור: לרכב ולחזור הביתה בשלום

אריאל נוי

17.9.2010 / 18:54

יום כיפור הוא גם חגם של רוכבי האופניים. ארגון בטרם מסביר כיצד להגן על הילדים מפני פגיעות ומה לעשות במקרה של פציעה. "קסדה מונעת 90% מהפגיעות"

מדי שנה ביום כיפור נפגעים ילדים רבים בתאונות בעת רכיבה על אופניים, קורקינטים, סקייטבורדים וגלגיליות. ניתוח נתוני פגיעות ילדים מתאונות אלה מעלה כי פגיעות ראש מהוות את הפגיעה השכיחה ביותר לתמותה או היפגעות קריטית. על פי נתונים שפרסם השבוע ארגון "בטרם" במהלך יום הכיפורים החולף נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי 162 ילדים.

בארגון מבהירים כי קסדה היא האמצעי היעיל ביותר למניעת פגיעות ראש ומוח. לדברי הארגון, במחקרים שונים נמצא כי קסדה מפחיתה כ – 90% מפגיעות אלה. עוד ממליצים בארגון לבחור קסדה בעלת תו תקן.

דני אנגל מנכ"ל "בטיחות אנוש" ומחבר "המדריך המלא לבטיחות בבית" הסביר לוואלה! חדשות שלא רק קסדה תשמור מפני פגיעה ביום הכיפורים. "הקפידו לרכוש ציוד רכיבה של יצרן בעל מוניטין ובחנויות מוכרות בלבד. עם המעבר לשעון חורף, החשכה יורדת מוקדם מהרגיל לכן יש לבדוק את תקינות הפנסים והימצאות מחזירי אור בהישג יד" מסביר דני.

הילד לדברי אנגל אמור להיות מאובזר מכף רגל ועד ראש בציוד מגן האישי האמור לכלול קסדה, כפפות, מגיני ברכיים ומרפקים. "במקרה שהמבוגרים ירצו לרכב על אופניים, התקינו כיסא ילדים מתאים. יום הכיפורים הוא יום רכיבה מיוחד. שלא כמו בימים אחרים, מספר הרוכבים גדל. ביום זה חולקים את המדרכות והכבישים רוכבים בטווח גילים רחב, מגיל שנתיים וחצי ועד גיל שיבה, לכן חשוב להיות ערניים לסביבה ולרוכבים בסמוך אליכם", אומר אנגל.

רכיבה בתנאיי חום קשים יכולה לגרום לקשיים. התייבשות, מכת חום ובמקרים קיצוניים אף מוות. לכן חשוב להתעדכן במזג האוויר הצפוי באזור הרכיבה ובמידה ויוצאים לדרך להצטייד עם כמות מים תואמת. "במקרה של פציעה מנפילה יש להשכיב את הנפגע במנוחה ובדקו אם אין שטפי דם חיצוניים. במידה ויש דימום, יש לעצרו מייד על ידי הפעלת לחץ ישיר על הפצע. שינוי צורה, הגבלה בתנועה, נפיחות וכאבים- עלולים להצביע על שבר. יש לקבע בזהירות את האיבר הפגוע ולמנוע תזוזה מהנפגע עד לבדיקת הרופא", מבהיר דני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully