וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לזרוק כלב מהחלון

עובד אלחליבי

17.9.2010 / 10:19

בית המשפט גזר השבוע שלושה חודשי מאסר על אשה שזרקה כלבים מהחלון. כל זאת אחרי שרבים ערערו על העונש הראשוני שלה - מאסר על תנאי. הוגן?

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר שלשום (15 בספטמבר) שלושה חודשי מאסר בפועל על סבטלנה קוגן, שהואשמה בהתעללות קשה בכלבים שגידלה. פסק הדין, שנקבע על ידי הרכב של שלושה שופטים ברשות השופטת רות אבידע, הוא אחד מהמקרים הראשונים בארץ, שבו בית משפט גוזר מאסר בפועל למתעלל בבעל חיים. קוגן הורשעה על כך, שלפני 4 שנים זרקה את הכלבה והגורה שלה מחלון ביתה שבקומה הרביעית בזמן שהייתה שיכורה. הגורה מתה במקום. אך הכלבה, ששברה את האגן, שרדה והצליחה לטפס חזרה לבית לידי הבעלים שלה. קוגן זרקה את הכלבה מהחלון לרחוב פעם נוספת.

חוק צער בעלי חיים התשנ"ד-1994קובע כי, "לא יענה אדם בעל חיים, לא יתאכזר אליו ולא יתעלל בו בדרך כלשהי"( סעיף 2 א'). העונש המרבי בישראל, על התעללות בעל חיים הוא 3 שנות מאסר.

גזר הדין הנוכחי הוא תוצאה של ערעור על גזר הדין הקודם, שניתן בדצמבר 2009 - מאסר של ששה חודשים על תנאי בלבד. מאות אנשים מחו על ההחלטה, שאכזריותה של קוגן כלפי הכלבים, איננה שקולה לעונש של מאסר על תנאי שבו הנאשמת לא תשב אף יום אחד בכלא. לדעתה של אלה אבין, מזכ"לית עמותת 'נח', וממובילי המאבק, הערעור אתמול התקבל הודות ללחץ ציבורי: "מכתבים רבים נשלחו לתביעה המשטרתית ולפרקליטות. התקדים כאן, הוא לא רק בכך שמתעלל בבעל חיים נכנס לכלא, אלא שהפרקליטות כן התייחסה לקריאה של הציבור להחמיר את העונשים במתעללים".

בעמותת 'תנו לחיות לחיות',שהגישו את הערעור לא היו מרוצים מידי מגזר הדין. אתי אלטמן, מנכ"לית העמותה:" בעייני שלושה חודשים לאישה שזרקה את הכלבים שלה מהחלון בקומה רביעית, זה לא מספיק. ההחלטה הייתה תקדימית, אבל מה זה שלושה חודשים בכלא? הגיע הזמן שנהיה כמו בארה"ב וכמו בבריטניה, ושיכנסו אנשים לשלוש ארבע שנים על מעשים כאלה. האישה הזאת , כמו שזרקה כלבים, יכולה מחר לזרוק ילדים מהחלון שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully