וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס נורה בעת מעצרו ליד טול כרם

יהושע בריינר וניר יהב

17.9.2010 / 9:36

בעת פעילות מעצר מבוקשים באזור טול כרם נורה למוות בכיר חמאס שפתח בריצה לעבר כוח צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי הכוח חש מאוים ולכן פתח באש, אולם בחיפוש על גופו לא נמצא נשק

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

בכיר חמאס נהרג הלילה (שישי) בעתו מעצרו בכפר נור א-שמס, סמוך לטול כרם. שמו של ההרוג הוא איאד אסעד אחמד אבו שלבאיה. בהודעה שנמסרה מדובר צה"ל נמסר כי אבו שלאביה ישב מספר שנים בכלא הישראלי וכי היה מבוקש בשל פעילותו באחרונה.

מבדיקה ראשונית עולה כי התקרית אירעה סמוך לשעה 3:20, במהלך מבצע שמטרתו הייתה לעצור עשרה מבוקשים באזור. כוח צה"ל שהגיע סמוך לביתו של בכיר חמאס אבו שלבאיה פעל לפי הנוהל, וכרז לו לצאת מביתו ולהסגיר עצמו. כעבור מספר דקות יצא הפלסטיני מביתו כשידיו מאחורי גבו, ופתח בריצה לכיוון הכוח. הכוח קרא לו לעצור, ומשלא עשה שאת, פתחו החיילים בירי לכיוונו. כתוצאה מהירי נהרג החשוד.

בבדיקה שנעשתה על גופו של הפלסטיני לא נמצאו כלי נשק או מטעני חבלה. בחטיבת אפרים ובאוגדת איו"ש החלו מייד עם סיום מבצע המעצרים בתחקור המקרה. השאלה המרכזית בה מתמקד התחקיר היא מדוע לא ביצעו החיילים ירי לעבר פלג גופו התחתון של הפלסטיני כפי שהיה מתבקש. עם זאת, בשלב זה גורמים בצה"ל אומרים כי החיילים חשו מאוימים בשל הריצה ולכן פתחו בירי, על פי הנהלים. מדובר צה"ל נמסר כי נסיבות האירוע עדיין נבדקות.

מקורות פלסטינים טענו בעקבות האירוע כי אבו שלבאיה, בכיר חמאס באזור טול כרם בן 38, "הוצא להורג בביתו בעת שישן במיטתו במחנה הפליטים נור א-שמס". בנוסף דיווחו המקורות שחיילי צה"ל עצרו עשרה פעילי חמאס במחנה הפליטים. המקורות הוסיפו כי לפני שהרגו את אבו שלבאיה, הגיעו כוחות צה"ל לבית אביו של בכיר החמאס וביקשו מאחיו ללוותם לביתו של שלבאיה. "החיילים הרגו אותו בדם קר בעת שישן במיטתו", הוסיפו בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען'. לטענת עדי ראייה, פעולת צה"ל במקום נמשכה משעה 2:30 לפנות בוקר ועד השעה 5:00 בבוקר.

ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד גינה את ההסלמה הביטחונית מאחוריה עומדת, לדבריו, ישראל. "זו הוכחה לכך שישראל מפנה את גבה למחויבויותיה ובראשן הפסקת הבנייה בהתנחלויות וביצוע פלישות לשטחים בגדה". הוא קרא לקהילה הבינלאומית להתערב ולחייב את ישראל להפסיק את הפרותיה.

עדכון ראשון: 07:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully